Világrekord

Almásy                   Világrekord.

2020-09-13
motto. amikor én még kissrác voltam
Örömömre ez most csak úgy bevillant agyamba.

1942 február.
A háború még távol volt kis hazánktól, de katonáink már az orosz télben a hómezőkön harcoltak.
15 éves voltam, Regnumi cserkész, a Pacsirta csapat és a 2. Őrs azaz a „Mókus” Örs tagja.
Örs parancsnok Takács Laci.
Lacinak két első metsző foga kb. fél centivel előbbre állt a többinél és az s és sz betű helyett csak f betűt tudott mondani.
Persze ezért csak „Mókuf” nak hívtuk, és klassz srác lévén nagyon szerettük. Felnőttként a sporthivatal előadója.
Nyolcan voltunk örs tagok, most elsorolom.
Parancsnok helyettes: Révhelyi Dezső azaz „Dedi.”
Mindenki kedvence. Jelenleg a tejipar nyugdíjas igazgatója.
Örs tagok: Goldoványi Béla futóbajnok „Majom” Többszörös magyar bajnok, Mérnök. Nagyon szerettük.
Sajnos fiatalon elhagyott minket.
Gara Jenő „ Leó ” Papnak készült, de ügyvéd lett. Pécsre költözött
 Almásy Béla /Gyula/ „Almusz” Kisiparos, tenisz örült.
Hopp Gyuri „ Bimbi „ Apukája vendéglős, de Ő Terv Hivatal mérnöke.
Molnár Tibor „ Yekeke „ Pösze, de nagydumájú, persze újságíró.
Szabó László „Laszi” Gazdag család gyermeke, már 1946 ban elhagyta kis hazánkat.

 Szénszünet volt és legalább 40 cm. hó a budai hegyekben.
A szombati cserkész gyűlésen megbeszéltük, hogy hétfőn a Mókuf Örs közösen elmegy síelni.
A Szél Kálmán téren találkoztunk, innen indul az 59-es Zugligetbe.
10 órakor felszálltunk a hátsó kocsiba, amely üres volt, csak mi 8-an viháncoltunk benne.
Mindenkinek masszív bőrcipője volt, félgömb alakú orral, két oldalt fémbetéttel, hogy a síléchez stabilan csatlakozni tudjon.
Szabó „Laszi” , aki legjobban síelt közöttünk, karácsonyra kapott egy valódi sícipőt, amelynek szögletes, egyenes orra volt.
Büszkén mutatta nekünk új csukáját, mondván: Idenézzetek, mit kaptam karácsonyra,
nekem négyszögletes sícipőm van.
Bámulattal néztük, mikor Mókuf megszólalt:
Háát, fögletefnek fögletef, de nem négyfögletef !!
Egy tizedmásodperc és egyszerre kirobbant belőlünk a nevetés
és Molnár Tibi / Yekeke/ akinek r betűje nem volt még ráduplázott :
Gyejekek: ez világjekojd.

 Utóirat. De jó volt. 15 éves voltam. Devilish.gif





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=31556