Honfoglalás full-módon

A hét vezér  megállt a Vereckei-hágó kijáratánál, és letekintett a Kárpát-medencére. Éppen cserélték a vizet. A főnök fáradt hangon megszólalt:
- Éjszaka nagy buli volt. Álmos vagyok.
- Nekem is Kond a fejem a sok kumisztól.- jött rá a válasz.
- Ond-oláltatni kéne a hajam, mert teljesen kirúgta magát.- tette hozzá a deli vitéz.
- Hűvös van. Nem látta valaki a Hubámat?-hallatszott a kérdés.
- Javaslom, miElőd leereszkedünk, küldjünk ki felderítőket. Mondjuk, északra.
- Nem Töhötöm. Én mönnék délre, Szöged fölé.
- Tas-zajtsunk le néhány rabszolgát a hegyről, és meglesz a csapás.- merült fel a praktikus megoldás.
Közben mögöttük akkora közlekedési dugó alakult ki, hogy a forgalmat el kellett terelni Augsburg felé.
- Akkor ki vezesse a felderítőket? -kérdezte Álmos.
- Szerintem a tervezést bízzuk Naivára. Ő olyan magabiztos, és 50 %-ban tutira mehetünk. Vagy sikerül, vagy nem.
- A szállítás legyen Tokio feladata. Neki 90 lovas szekere van. Csak a húzott szeme jelenthet gondot. De megoldjuk. Elküdjük a sámánhoz egy szemplasztikára.
- El kellene terelni az őrök figyelmét.- vetette föl Töhötöm.
- Nem gond.- válaszolt Kond.- Előreküldjük gabigát, blue-t, és Eroicát. Előadják a Ziháló vágyak című korhatáros táncukat. Az őrök még arról is elfeledkeznek, hogy volt figyelmük.
- És mi van az asszonynéppel?- kérdezte Tas.
- Piroman fogja a fecskendőjét, és meghinti őket rózsavízzel. Csak bírja erővel.- született a megoldás.- Ha meg elfárad, felpattan motorjára, és Ízi rájdör felkiáltással menekülőre fogja a dolgot.
- Mango közben vándor optikusként méri föl a terepet. Szemeivel vízszintesen, feje tetejére tolt napszemüvegével függölegesen rögzíti az ellenség hadállását.
- Javaslom, hogy Ho, aki a felderítés nagymestere, a szomszédos népek kultúrális közeledése jegyében járja el a sziú indiánok "Te most csak figyelj, én meg honfoglallak" című baráti táncát.
- Rendben. Közben 102 az aprónépnek matematika órát ad. Megtanítja nékik, hogy egy avar, meg egy morva, meg egy szláv
az igaz,hogy három nemzet, de néhány száz év múlva magyar lesz.
- A figyelem elterelés terén winnerre is nagy feladat hárul. Eszperente nyelven demoralizálja az ellenséget. Az akció fedőneve: " Nem lesztek elegen."
- Óvóbácsi lesz a szanitéc.Ha nem jön össze a gyógyítás, fel is adhatja az utolsó kenetet.
- Kerlac dél felöl hozza az itáliai segédcsapatokat, mint keresztapa. KeresztAnna pedig full-ra irányítja a felderítést. 
- Captnemo meg leúszik a Tiszán egy levegővétellel, közben térképet készít az ország domborzati  viszonyairól.
-  Eddig rendben.- mondta Álmos. - De hogyan tartsuk a kapcsolatot a felderítőkkel?
- Egyszerű.-mondta Huba,aki közben megtalálta subáját.- Mz/X interneten küldi a jelentéseket, Szemilla pedig dalban ad jelt a támadásra. A dal címe: "Alszik már a tábor, 3 óra 20" lesz. A gépesített alakulatokat prayer vezeti. Ő egy lavorból is képes harckocsit készíteni.
- Angyalibaby felel a hadtápért. De felejtse el a reform konyhát! Nyereg alatt puhított hús, közepesen megsütve, jó sok hagymával!  Ismerje meg az ellenség a magyarok Istenét!
- Lacoba legyen a tolmács! Ő olyan ízes nyelveken beszél, hogy még egy knédli is megnyalhatná az ujját.
- Netelka lesz a másik tolmács. Egy magyar-magyar szótárral az egyik kezében, egy echte ungarische karikás ostorral a másik kezében két nap alatt megtanítja az itt élő, valamint a még föl sem fedezett világ népeivel, hogy milyen szép is a magyar nyelv, illetve, ki a magyarok Istene.
- És mi van a lelki rekreációval?- kérdezte Ond, miután sikerült haját ondolálni.
- Azt bízzuk Lenára, és Lyzára. Majd ők kézbeveszik a harcban elfáradt vitézek lelkivilágát.
- Soman lesz a szakács. Csak ne pazarolja a sót, mert azt manapság arany áron mérik. Trendo meg az akció alatt  megtervez egy sólepárló apparátot. Lesz nekünk még tengerünk! Igaz, magyar tenger. Só nélkül. De akkor is a mienk!
- De ki vezesse ezt az őrült vállalkozást? - kérdezte bölcsen Töhötöm.
Álmos elgondolkodott.
- Hát ki más, mint egy örült vállalkozáshoz illő vitéz. Csitesz kapitány.

 

 

 





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=8067