[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 179
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 180

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

hópelyhek
Ideje:: 11-23-2005 @ 02:30 am

a föld anyagai közül a víz az egyetlen, amely természetes körülmények között mindhárom halmazállapotban megtalálható. (sulinet archívuma)
 
 
az esővel ugye nincsen semmi baj, mindenki el tudja képzelni, hogyan keletkezik. felmegy a víz, aztán lejön. tiszta sor.

a jégeső már egy kicsit bonyolultabb. részint (mint megtudtam egy nagyon érdekes cikkből) csak a nyári hónapokban (félévben) keletkezhet, részint meg az a helyzet, hogy ugye felmegy a víz (gőzölög, meg minden), aztán még feljebb megy, egészen a felhők fölé, ahol éri egy hőmérsékleti sokk, amitől megfagy. ekkor elkezd zuhanni. de az is lehet, hogy még néhányszor megismétli ezt a metódust (még feljebb megy, a naggyon hidegbe), amitől több réteg rá fagyhat. és leesik. általában kitörő (vagy betörő) eredménnyel.

no és elérkeztünk a hóhoz, ami szintén egy érdekes dolog. felmegy a víz (eddig stimmel), csakhogy amikor kialakul a hó, akkor egészen talajszinttől a felhők búbjáig fagypont alatt kell lennie a hőmérsékletnek, aminek következtében már a felszállás során kialakulnak a hópehely (hogy úgymondjam) gerincét alkotó jégtűk, jéglemezek. maga a hópehely konkrétan a felhőben alakul ki, ott dől el a sorsa, hogy kicsi, vagy nagy, alaktalan, vagy tipikusan alakos lesz-e. az ideális hőmérsékelt a nagy hópelyhek kialakulásához mínusz tizenöt és mínusz húsz fok között van (a földfelszínnél ekkor nulla és mínusz öt között van), ha túl hideg a klíma csak kicsik alakulnak ki, majd ritkásan hullanak le. a felhőn belüli utazás közben ütköznek a többi hókristállyal. némelyek összetapadnak, mások szétporladnak, a legtöbbször deformálják egymás szabályos hatszög alakját. a felszín közelébe kilencvenkilenc százalékban alaktalan, aszimmetrikus hópelyhek érkeznek. természetesen különbőző hőmérsékleten különböző alaptípusai alakulnak ki a hópelyheknek, mérsékelten hidegben elsősorban tűk, közepesen hidegben csillagok, nagyon hidegben kúpok.

 
 
csak álltam a hóesésben, és néztem. csodálatos. ahogyan szállingóznak lefelé, csak úgy maguktól, kecsesen, szelíd eleganciával, mintha mindig is ezt gyakorolták volna (ami egyébként így is van). élik a maguk kis életét, néha fújja őket a szél, néhányan talán el sem jutnak a talajig, fákra, villanydrótokra esnek, aztán, amelyik leér, vagy elolvad egyből, vagy csatlakozik a társaihoz, hogy később olvadjon el, bepiszkolódjon, majd újra kezdje az egészet elölről.

csak álltam a hóesésben és néztem. mennyire hasonlítunk mi, értelmes emberi lények a hópelyhekhez. kialakulnak, ahogyan mi is, egyetlen picike, a hideg által megtermékenyített magból, otthon, a felhőben súrlódnak a többi hópehellyel, minek következtében elnyernek egy sajátos formát, aztán kikerülnek az életbe, hogy kipróbálják magukat, sodródnak rejtélyes, előttük ki nem próbált utakon, látszólag ide-oda, mit sem sejtve arról, hova kerülnek végülis.

csak álltam a hóesésben és néztem. nincs két egyforma hópehely. nincs két egyforma ember sem. vannak hasonlóak, nagyon hasonlóak, a megtévesztésig hasonlóak, de nincsenek egyformák. vajon a hópelyhek találkozhatnak azokkal a hópelyhekkel, akik nagyon hasonlítanak rájuk? vagy mi is csak képzeljük, hogy találkozhatunk a hozzánk nagyon hasonló utat bejárt, a miénkhez nagyon hasonlító jellemű emberekkel?

csak álltam és néztem. elkaptam egyet-kettőt. persze elolvadtak. újrakezdhetik, talán még ezen a télen, talán ugyanitt...
vajon mi újrakezdhetjük azután...?


Utoljára változtatva 11-23-2005 @ 02:33 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 11-23-2005 @ 05:48 am)

Comment: Érdekes volt ez a párhuzam - a hópelyhek és mi :)


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 11-23-2005 @ 09:08 am)

Comment: Szerintem amíg elhisszük, hogy újrakezdhetjük, addig minden lehetséges - talán még hópihék is lehetünk, csak vigyázni kell, hogy aki ránktalál, mennyire szorít a kezében, mert a végén csak apró vízcsepp marad ott, ami nagyon hasonlít az esőre, meg a könnyekre...


Hozzászóló: enigma
(Ideje: 11-23-2005 @ 01:06 pm)

Comment: te könnyen beszélsz, rajtad elolvadnak a hópelyhek/emberek.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-23-2005 @ 09:25 pm)

Comment: azt hiszem Váci Mihálynak van egy írása két behavazott szerelmesről, akikről csak a végén derült ki, hogy hószobrok... valahogy ez jutott eszembe...


Hozzászóló: hori
(Ideje: 12-05-2005 @ 03:00 am)

Comment: Nekem meg az jutott az eszembe, ami a Neti-nek, meg az, hogy biztosan találkozik két hasonló, vagy majdnem hasonló ember. Ha ebben nem hinnék, már nem is tudom, mi lenne velem... :) Jót írtál! Amit a hóról, meg a többiekről írtál, ott a levegőben, az meg valóban érdekes és bonyolult dolog (főleg, ha programot kell írni rá, hogy szimuláljuk. :)) Üdv.! Bár most azt kell mondjam, amit nemrég te írtál nekem, hogy ezt a hsz-t bizonyára már nem fogod olvasni. :)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds