[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 165
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 165


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Fellélegzés egy nehéz nap után
Ideje:: 03-20-2006 @ 10:00 pm

A József Attila térről siettem haza - mivel délután még el kellett mennem egy előadásra - amikor is, furcsa érzésem támadt. Minél jobban gondolkoztam, a gondolataim egyre inkább másfelé terelődtek. Lassan ballagtam, s közbe próbáltam felidézni, mi is történt velem, a mai nap, aminek hatására előtört ez a különös érzés. Jöttek velem szembe az emberek, s arcukról valamiféle megkönnyebbülés érződött, mely engem is magával ragadott. Közeledtem a budapesti állatkert felé, melybe mindig szívesen tértem be gyermekkoromba, s ahol önfeledt órákat töltöttem el szüleimmel, és testvéreimmel. Óriási zűrzavar közepébe csöppentem bele; mint kiderült – az egyik állatkerti gondozót kérdeztem meg – egy elszökött tigrist próbálnak kézrekeríteni. Úgy gondoltam, jobb ha folytatom utamat, hisz úgyse tudok segédkezni, a tigris előkerítésébe.

A városliget felé vettem az irányt, hisz ilyenkor tavasszal, a városliget gyönyörű, és mellesleg erre előbb hazaérek. Ahogy sétáltam a városligeten, egy barna színű állatot pillantottam meg, mely épp egy kukát döntött fel. Ekkor szólalt meg bennem a felismerés, hogy ez az a tigris, aki elszökött az állatkertből. Leblokkoltam, s kővé meredve álltam tehetetlenül. – Mi van, ha észrevesz? – gondoltam magamban. Hátráltam, és megpróbáltam elbújni egy bódé mogé, nehogy valami végzetes történjen. Fél szemmel követtem a tigrist, mert kíváncsi voltam, hogy merre veszi az irányt. Szerencsére a városliget ma nem volt annyira népes, mint szokott lenni, így a tigris jelenlétére nem sok ember figyelt fel. Megindult, lassan, de biztos léptekkel, mint aki tudja merre megy.

Gyerekek népes csoportja jelent meg egyszerre a városliget hátsó felénél. – Úristen – gondoltam magamban. Mikor meglátták a tigrist elkezdtek ordítani, sivalkodni, és kövekkel dobálták. Bár a dobások fele se ért célba, s még a tigris közelébe se, a fülsüketítő visítás a tigrist elüldözte, s gyors iramban kanyarodott be egy városliget közel utcába, nevezetesen az Abonyi utcába. Ismertem jól ezt a helyet, hisz itt laktam valamikor, s megrökönyödtem, mikor a tigris pont erre a helyre szaladt be. Kijöttem a bódé mögül, mivel egészen eddig onnan figyeltem az események alakulását.

Lélekszakadva futni kezdtem, hogy nyomon kövessem az eseményeket. Mikor a kapuba értem, nem láttam sehol a felizgatott nagymacskát, de a sikítás elárulta, hogy nincs messze tőlem. Beljebb merészkedtem óvatosan, hisz nem akartam a tigris ebédje lenni. A lakók megpillantva engem, nagy hanggal a tudtomra adták, hogy forduljak vissza, ne menjek közelebb a hanghoz. Nem tartottam magamat gyáva alaknak, de egyszerre erőt vett rajtam a kétségbeesés, s a falhoz vágódtam. Lehunytam szemem, és próbáltam erőt gyűjteni. Nem tudom mennyi idő telt el, mikor feleszméltem; csend volt, a lakók se lármáztak. Felálltam, és néhány lépést előre téve, megpillantottam az apám nevelte cseresznyefát, melyhez annyi emlékem fűződött. Felnéztem rá, és az egyik vastag ágán azt a tigrist pillantottam meg, mely erős félelmet keltett bennem.

– Tennem kell valamit, de mit! – gondoltam magamban. Hátrálni kezdtem, hisz jelenlétemmel nem akartam lecsalni a felbőszült állatot a fáról. Az egyik lakót fél füllel hallottam, amint a rendőrséget hívja, s mielőbbi segítséget kér.

Nem tudtam mennyi idő alatt érnek ide, így okosabbnak láttam, ha elbújok az egyik fal mögé, és figyelem a tigrist, hátha lejön a fáról. Vártam, és közbe azon gondolkodtam, hogy az a furcsa érzés, ami a József Attila térről jövet hatalmába kerített, kapcsolatba áll e mostani eseményekkel. Nem gondolkodhattam sokáig, ugyanis megérkezett a felmentősereg. Ahogy beértek a ház udvarának előcsarnokába megpillantva engem, információt kértek a tigris jelenlegi helyéről, és állapotáról.

Négyen voltak, egy tűzoltó, kettő állatkerti munkás, akik a tigrist gondozták, és egy őrmester. Mikor megláttam az őrmestert, felmerült bennem a kérdés, hogy ő ugyan mit keres itt, miért nem küldtek helyette egy állatidomárt, de kétségeim eloszlottak, mikor is a tűzoltó, megnyugtatott, hogy nem lesz gond, hisz az őrmester egy különlegesen kiképzett állatidomár, aki szabadidejét a cirkuszba töltve, nagymacskákat idomít! Előlépve be is mutatkozott, bár figyelmemet nem a neve, mint inkább a stílusa kötötte le. Bohóckodott, mintha nem is lenne egy elszabadult tigris a fán, és mi nem itt lennénk, hanem egy cirkuszba.

Figyelmeztettem, hogy jó lenne, ha a tigrist mielőbb lehoznánk a fáról, hisz akkor mindenki megnyugodhat. Igazat adva nekem, pár lépéssel megközelítve a fát - hogy még 2 méter maradjon a fa és közte – többször furcsa nyivákoló hangot adott ki, és utánozva egy tigris mozgását, késztette a nagymacskát, hogy lassan lejöjjön a fáról. Az állatkerti munkások addigra már egy nagy ketreccel álltak elő, a további konfliktusok elkerülése végett.

Az őrmester miután leédesgette a fáról a tigrist, egyenesen a ketrechez vezette, és megsimogatta a fejét, jelezve, hogy: „Jó kiscica vagy”! A tűzoltó megköszönve a segítséget, az állatkerti munkásokkal, az őrmesterrel és persze a tigrissel együtt távozott. Fellélegeztem, és boldog voltam, hogy megélhettem ezt a napot.



Utoljára változtatva 03-25-2006 @ 06:07 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Zsuka49
(Ideje: 03-21-2006 @ 04:39 am)

Comment: Hát ez jó kis izgalmas írás volt!!!:))) És valóban megtörtént??? Jóhet még több ilyen!!! Zsuzsi


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 03-21-2006 @ 12:05 pm)

Comment: Szia! :) Izgalmas és kerek történet, tetszik.:) Egy-két kis apró észrevételem van azért, megosztom Veled, ha nem bánod ... ha kicsit szellősebben teszed fel, könnyebb olvasni, szerintem. A végét nem pontosan értem a történetnek, vagy a figyelmem kerülte csak el, hogy a mesélő miben segített ... :) és egy kérdés: annak örülsz, hogy megélted, vagy hogy túlélted ezt a napot? ... :) Na, ezeket csak azért írtam ide is, mert hogy mailben már leleveleztük! Csak így tovább, mert ezektől az apróbb észrevételektől függetlenül tetszik ahogyan írsz, kerek, rövidke, de csattanós a sztori, írásod tömör, olvasmányos, gördülékeny ... Üdv. a fedélzeten! :) Erzsi


Hozzászóló: keszegecske
(Ideje: 03-21-2006 @ 04:06 pm)

Comment: Köszönöm a véleményt! A történet nem valós alapokon nyugszik, fiktív. Valószínüleg, ha átéltem volna az eseményeket. akkor nem így reagálom le! Tuljadonképpen a történetben szereplő ember, inkább annak örült, hogy átélhette ezt a napot. Jelképes szerepet szántam annak, hogy az a bizonyos tigris a valamikori házukba szaladt be, mely felidézett benne egyes emlékeket. A történetből ezt a mozzanatot kihagytam. keszegecske


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 03-21-2006 @ 07:14 pm)

Comment: :)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.21 Seconds