[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 18
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 18


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

kotta nélkül
Ideje:: 06-15-2006 @ 02:33 pm

Tegnap megint voltam énekelni, és hirtelen rájöttem, mi a varázsa Adélnak. Hát, hogy nem használunk kottát. Csak hallás után tanulunk énekelni! Ha jól belegondolok, ez biztosan vérlázító az ének tanárok történetében, pedig most igazán olyan piszok nehéz dalokat tanulunk, hogy először nem is hittem el, hogy Adél komolyan gondolja, hogy mi képesek leszünk Celine Dion és Barbara Streisand kettősét elénekelni.

Persze, ha kottából kellene énekelni valószínűleg alig maradna ember a kórusban.
Mi lenne velem kórus nélkül? Mióta oda járok, azóta kezdtem újra megszeretni, hogy élek. Nemcsak azért mert "kiénekelhetem" magamból a bánatot, hanem mert hozzám hasonló emberek társaságában lehetek.
Tegnap, mikor rájöttem erre a kotta nélküliségre, legszívesebben átöleltem volna Adélt. Mert nélküle mindegy, hogy kottából, vagy kotta nélkül, nem lennénk képesek elénekelni ezeket a számokat. Ő hisz bennünk, hisz abban, hogy aki énekelni akar, az képes megtanulni énekelni...

Eszembe jutott egy lány, aki a minap tanácsot kért egy verssel kapcsolatban. Azt kérdezte, hogyan kellene érzékeltetnie, hogy fél attól, hogy farkassá válhat. Hirtelen nem is értettem a kérdést. Hogy hogy hogyan kell érzékeltetnie? Csak arra kell gondolnia mit érez, és kész.

Tegnap jöttem rá, hogy ez a hiba az egész színjátszással. Mindent technikailag akarnak megoldani, pedig a versmondásnak is az a lényege, mint az éneklésnek: csak akarni kell átadni azt, amit az ember érez. Csak hagyni kell, hogy hasson a varázs. A költészeté, a dalé, mindazé, amik helyettünk beszélnek.



Utoljára változtatva 06-15-2006 @ 02:33 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-15-2006 @ 04:18 pm)

Comment: A zene balzsam a léleknek.... Szemi:ez különbözteti meg azokat, akik hobbiból csinálnak valamit, és azokat, akik ebből élnek. De vigyázat! amatőr..hmm mondjuk amatőr zenekar alatt itt mondjuk azt értem, hogy még nem adott ki lemezt, és nem azt, hogy milyen minőségben képes játszani. Amellett vannak istenadta tehetségek, akiknek nemigen kell az alapokon kívül mit megtanítani, és maguktól fejlesztik a tudásukat. De ha valaki komolyan veszi, nem árt az elmélt, technika - tudod akkor néha nem kell feltaláln ia spanyolviaszt. Ahhoz is lehet érzést pakolni. De semmivel sem másabb mesterség mondjuk dobolásból élni, mint széklábfaragásból. Érzék és kitartás kérdése. Hogy a technikát valaki bemagolja, több száz órán át próbálgatja, vagy kirázza a kisujjából - kotta nélkül. Az más kérdés. Mindez teljesen lényegtelen, ha az embert kikapcsolja - vagy épp be, az, amit csinál, és élvezi. HA ez még jó is, az csak bónusz. Ilyen téren lehetünk kicsit önzőek és magunknak cisnálni...ha pedig bármilyen mutatvánnyal az ember deszkákra áll, majd a hallgatók/nézők eldöntik, hoyg az egyezik-e a közízléssel.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-15-2006 @ 04:54 pm)

Comment: azt hiszem nem sikerült leírnom, amit el akartam mondani... szóval, vegyük pl a zenészeket. ahogy Adél szokta mondani: zenét hallgatni nagyon jó, de sokkal jobb, ha te magad zenélsz... eddig az én fejemben az volt, hogy vannak a zenészek, akik mindent tudnak, és vannak akik nem tudnak mindent, és azok nem is zenélhetnek. pedig sokkal többen zenélhetnének, ha több ilyen énektanár lenne, aki a zenélésben lévő örömet is fontosnak tartja. ezzel nem vitatom a képzés fontosságát, csak azt akartam mondani, hogy tartalmasabb az élet, ha kotta nélkül énekelhetsz, mint ha meg sem próbálhatod mire vagy képes, mert nem tudsz kottát olvasni (ha jól tudom, Piaf sem tudott). jó, tudom, mondtad, hogy a tehetség is számít... csak valahogy azt érzem, sok ember számára azért nem derül ki, mi az, amiben tehetséges, mert nincs elég hely, ahol kipróbálhatná magát... az ember mindig azt érzi, hogy már lekésett mindenről.. pedig tényleg úgy van, hogy csak az számít, megtalálja-e a lehetőséget, amiben egyúttal képes önmagát is kifejezni (amúgy az írás is ilyen.. ha nem lenne pl ez a hely, nekem sosem jutott volna eszembe, hogy író akarok lenni.)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-15-2006 @ 05:02 pm)

Comment: hja, és még annyit: mert nemcsak a tehetség fontos, hanem az érték is -az, hogy az ember tartozik egy közösséghez, akik akarnak valamit, akik vállalják a megmérettetést, és együtt élnek át örömet, bánatot... ez szerintem, nagyon nagy dolog. és nem is tudom, számomra melyik a nagyobb élmény: az, hogy adhatok, vagy az, hogy ezzel magamon is segítek valamennyit. (épp tegnap kezdtem el tanulni egy dalt.. szétbőgöm az agyam rajta.. és pont ma fedeztem fel, hogy minél többet éneklem, annál kevésbé fáj... hát ez nem érdekes?)


Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-15-2006 @ 05:28 pm)

Comment: Szemi, jól fejezted ki magad, csak próbáltam okoskodni :o) Nahhát...miért van az...a megszokás, vagy mert segít az a dal? Egyébként érdekes. Szerintem kimondtad a lényeget: általában úgy ülnek le az emberek, hogy áh, kár megpróbálni:tudod miért? Mert néha tényleg kár megpróbálni. csak ha ez elhatamasodik, akkor valami vegetálás jön...kivárás. Az a baj, hogy én értem ezt...ha mindenki megtalálná a maga elfoglaltságát, ami ad neki valamit, s azáltal még tán ő is teremt értéket, akkor a versenyszellem ölne meg mindent...talán jobb ez így, a 4 millió depressziós országában. Aki akar, talál fórumot...aki nem: Kafka is magának írt, és ewl akarta égettetni...de jó, hogy barátja nem tette meg...az a baj, hogy össze-vissza bezsélek, pedig nagyon jó dolgokat mdotnál és kb meglehetős koncepcióval kezdtem el ütni a klaviatúrát..na majd összeszedem magam. ps.: Ha segít a sírás (otthon), akkor könnyezzed meg századszor is azt a dalt.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-15-2006 @ 09:54 pm)

Comment: A dal a "Nyomorultakból" van.. "Álmodtam én egy álmot rég.." (micsoda bugyuta szöveg, ha én írnék ilyet tutira nyakamat vennék) " mikor még gyermek hittel éltem..." (ez a rohadt gyermek hittel éltem dolog kiborított) "álmodtam őt ki értem élt.. " (hja fiacskám, mindenki álmodik ilyesmit) "s hittem egy megbocsátó istent" (bassza meg!) "nem féltem senkitől se még" (öreg hiba.. mindig félni kell) "csak álmok voltak, dal és játék..." (ehj, nem érdekes... majd hallgasd meg.. vagy egyszer majd úgyis eléneklem...


Hozzászóló: Móka
(Ideje: 06-15-2006 @ 10:25 pm)

Comment: Egyszer Presszer Pici mondta egy dalban " kotta nélkül játszom az életem..." hát valahogy így Szemilla, valahogy így....Ölellek.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-15-2006 @ 10:42 pm)

Comment: hm.. ez most éppen jókor, éppen jó helyen... (kösz Móka)


Hozzászóló: Breitkopf
(Ideje: 06-16-2006 @ 12:19 am)

Comment: Szemi, látom annyira nem vagy vidám...szerintem énekelj:én meg majd meghallgatom...és sokat nem tudok írni, mert pedig segítenék, de viccesen hatna. Azért itt vagyok, megpróbálhatnánk együtt mosolyogni. Reáérünk kitalálni, miért.


Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 06-16-2006 @ 07:47 am)

Comment: Én büszke vagyok arra, hogy megtaláltam magamban a farkast :), bár a hangom is kb. úgy szólna kórusotokban, mint egy vonyítás a Holdra :).


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.24 Seconds