[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 82
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 82


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

"Vadhajtás" 4.- szőkén de kedvesen
Ideje:: 07-03-2006 @ 11:04 am

3. /A Nagyapák/

Ostor Ákos matematika-fizika szakos tanár és iskolaigazgató nagyapám emlékével és árnyékával éltem le eddigi huszonnyolc évem minden napját. Részben utáltak érte a már említett okok miatt, részben valami intellektuális mutatványt vártak el tőlem, hagyományőrzésből. Változás szemmel láthatóan akkor állt be, amikor a látszerésszi oklevelem kézhezvételekor hangos sóhajok, majd mély csönd kíséretében köddé váltak családom intellektuális álmai. A renomém derékba tört, jelenlegi tanulmányaimat is hűvös várakozásba burkolt szkepticizmus kíséri részükről. Ezen meg is sértődhetnék. Még gondolkodom rajta.
 Ránézésre kiköpött Ostor vagyok, le sem tagadhattam soha, hiába kísértett a gondolat, Ostor a hajam színe, a homlokom íve, a járásom, még a nevetésem is Ostor, csak számolni nem tudok, mint ők. A másik nagyapám suszter volt, és csúnya. Mivel sajnos mindkét nagyapám még kisgyerekkoromban meghalt, elég kevés a saját emlékem róluk, de úgy rémlik öregemberként egészen belesimult a kopasz, barázdált arcú, szemüveges hetvenentúliak táborába. A többiek hozták be a dolgot, ő ugyanis a gyerekkorát leszámítva valahogy mindig így nézett ki.
Szívemhez közelebb áll suszter nagyapám, aki szinte gyerekként került a fővárosba, majd suszterinasként kezdett el dolgozni. Még nyugdíjasként is talpalta a cipőket, ha összeadjuk, több mint ötven évet dolgozott. Azt mondják a munka nemesít, és ez lehet hogy így is van, mert volt valami nemesség abban ahogy az öreg suszter gondolkodott az élet dolgairól. Ahogy mesélik, hosszú évekig arra rakosgatta félre a pénzét, hogy egy teljes évig reggeltől estig a Széchenyi könyvtárban ülhessen. Máskor, meg esténként munka után az utcai gázlámpák fényénél olvasott. Szegény öreg nem volt otthon egy tisztességes lámpája. Igaz akkor még nem is volt öreg, és talán lámpája is volt, csak levegőzött. Nem tudom, de tény, hogy mikor mi már ismertük egymást, tizenvalahány dioptriát használt még egy névtábla kibetűzéséhez is.
Az évek alatt fölhalmozott tudását sosem fitogtatta, hamar megtanulta ő, hogy a suszter maradjon csak a kaptafánál, ezért óvatosan titkolta, hogy átlát az emberi természeteken, a mögöttes szándékokon, a célzásokat szemrebbenés nélkül engedte el a füle mellett. Ritkán mondott véleményt, azt is csak akkor, ha kérdezték, igaz olyankor mindig odafigyeltek rá, és több bemondását még halála után is fölemlegették.
A kedvenc étele a borjúpörkölt volt nokedlivel, szigorúan kanállal.
Most nagyon hiányzik suszter nagyapám. Jó volna egy bölcs ember a közelemben. Nem okos, abból annyi van, most éppen mindenki olyan okos, mert ilyen okos világban élünk. Hanem higgadt, szelíd bölcsességre vágyom, nyugtatóra, mosolytól barázdált redőkkel a szeme sarkában, aki most egy jókora barackot nyomna a kobakomra, és jó szavakkal bíztatna, hogy nem lesz semmi baj, nem sodródom tovább mindenféle hangulataimtól, és egy normális társam is lesz, egyszer. Társkereső szolgálat nélkül.



Utoljára változtatva 07-03-2006 @ 11:04 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 07-03-2006 @ 01:25 pm)

Comment: Tetszett. Olvaslak továbbra is :)


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 07-03-2006 @ 08:39 pm)

Comment: Ó, ha tudnák az okosok, hogy az általuk lenézettek között hányan bölcsebbek náluk... Tetszik nekem suszter-nagyapád világa. :) (Aki pedig otthon is mindent késsel-villával eszik, az megérdemli! :))))


Hozzászóló: LEKA
(Ideje: 07-03-2006 @ 10:51 pm)

Comment: Tetszik az írásod.:)) Csak így tovább. Barackot meg majd csak nyom valaki a fejedre,..és utána jöhet a többi kívánság is...:)))Szeretettel: Éva


Hozzászóló: Milkha
(Ideje: 07-04-2006 @ 09:10 am)

Comment: Kedves Netelka, boblogan, LEKA! Köszönöm, hogy itt jártatok, és persze öröm, hogy tetszett amit itt találtatok. Vigyázat! Jön a folytatás! :))) Mélység továbbra sem várható, csak a puding...


Hozzászóló: persecuted
(Ideje: 07-08-2006 @ 03:53 pm)

Comment: Zöldalmim:)) Várj egy másodpercig: visszajövök!:)) Kösz:))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds