[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 37
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 37


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Kelecsényi útjai IV. rész
Ideje:: 01-18-2008 @ 01:26 pm

Amikor Kelecsényi gyanús lesz, pedig csak a születésnapja van.

 

                         Kelecsényi eldöntötte, hogy születésnapján meglepi magát valami mással. Levett  egy csomag zörgős csomagolású földimogyorót a polcról, de nem tette bele a kosárba. Sarkánál fogva lóbálta végig az úton, miközben az üresen himbálózó kosárban összegyűlt kevéske tej először jobbra, majd balra folyt, attól függően, hogy Kelecsényi éppen a befőttes áruk, vagy a mosóporok felé hajolt. Kelecsényi tulajdonképpen csak egy zacskó mogyorót akart venni, de félt kimenni az utcára. Pontosabban a kasszához félt odamenni csak egy mogyoróval. Egy pattanásos arcú biztonsági őr többször is alaposan megnézte magának, igaz úgy tett, mintha kizárólagosan egy megszokott utat járna be rendszeresen, de Kelecsényi sejtette az igazságot. Őt figyelte. Gyanús volt. Középkorúnak mondott férfi, egyedül, zárás előtti percekben mogyorót vesz egy közepes méretű közértben. Karján himbálózó kosár, aminek egyik sarkában most éppen megpihentek a tejcseppek.

                      A két kassza közül az egyik volt csak nyitva. A bordó kardigánt viselő nő, szemüvegét az orrára tolva számolta az étkezési utalványokat, kardigánja alól hosszan lelógott a fehér köpeny. Egyik cipőjén bálna formájú foltot hagyott egy széttört üveges konzerv (talán lecsó) tartalma.  A pénztárgép mellett egy tekercs pénztárgép szalag, nyitott cigaretta, egy gyerekkéz hajtogatta kartontélapó, csúcsos vatta szakállal. A nő nyakában olcsó ezüstláncon, kereszt. A nő sokkal fiatalabb volt annál, ahogy Kelecsényi gondolta először, de Kelecsényi mindig ügyetlenül tippelt. Mindig akkor jött a villamos, amikor nem sietett, akkor fogyott ki a kenyere a még anyjától kapott kosárból, amikor nagyon éhesen hazaért, akkor, és abba lett szerelmes, amikor azt semmi nem indokolta. Így ez most nem is fontos a történésekhez. Mint, ahogy annak sincs jelentősége, hogy a nő szeretője lesz (vagy a nő lesz az ő szeretője) két hónap múlva, és az ezüstkeresztet a fogai közé szorítva elégül ki hangosan Kelecsényi gázkonvektoros szobájában, közvetlenül az ágy mellett a földön, miközben apró, keményre hízott mellbimbói szinte felszakítják Kelecsényi nyelvét. A nő most még idegen Kelecsényinek, Kelecsényi is idegen a nőnek. Most késő este van, egy pattanásos arcú biztonsági őr figyeli távolról a férfit, egyrészt mert gyanús neki a földimogyorót kezében cipelő ember, másrészt szeretné már nagyon felfektetni a pénztárosnőt a raktár asztalára, ahogy eddig minden második nap megtörtént, amikor ő zárt a nővel. Sietett volna. A nő nem hagyta abba a számolás. Először is azért, mert bosszantani akarta az utolsó vevőt, hogy miért ilyenkor jön be vásárolni, ráadásul csak egy zacskó mogyorót, másrészt meg nem akart már a biztonsági őr használati tárgya lenni, csak még a módját nem gondolta ki, hogyan mondja meg neki.

                      Száztizenkilenc, mondta hangosan a nő, és akkor megállt valami. Sokan úgy mondanák, hogy az idő. Pedig csak annyi történt, hogy a nő papnő volt, egy rég elfeledett civilizáció, rég elfeledett vallásának utolsó követe, és kimondta az a számot, aminek csak úgy van varázsereje, ha önmagában mondja ki annak a rég elfeledett civilizációnak egy arra született követe, kizárólagosan este hét előtt három perccel, csak három személy jelenlétében, és elengedhetetlen, hogy a számot kimondó követnek ezüstkereszt legyen a nyakában, miközben apró szakállas Istenalak van a közelében, piros köpönyegben. A nő megérezte a pillanatot, a pillanat megérezte a nőt. A nő először azt hitte idő előtt jött meg a vérzése, mert öléből melegség olvadt ki, határozottan citrus (Kelecsényi kölnije), sarkokban megült erjedő kecsketej illatát érezte, valami szűk templomban állt, mellette kóborló lovag alázatosan, csendben.

                 A nő hónapokkal később sem tudta megmondani Kelecsényinek -két szeretkezés közben-, hogy miért írta le telefonszámát a blokk hátuljára, meg azt is, hogy sürgős. Kelecsényi persze felhívta még aznap. A mobil azonnal válaszolt, a nő várta a hívást. Rögtön mondta a címét is. Az előszobában gyermek, és fahéjas szilvás gombóc illata. A nő szájának meg friss fogkrém íze, amit Kelecsényi nagyon szeretett, és akkor a férfi letérdelt a nő elé, kezeivel lassan felkúszott a nő meztelen combjain, odakint éppen tizet ütött egy igaz világ, igaz templomának tiszta harangja, a férfi akkor megcsókolt egy dombot, ami érintésére szétnyílt, elnyelte őket békésen, hatalmasan. Pontosan száztizenkilenc napig szerették egymást, ahogy annak az elfeledett civilizációnak igaz könyve megírta egykor. Utána nem találkoztak többet.

 

                   A történethez tartozik még, hogy a nőnek kisfia született, köldöke felett olyan formájú anyajeggyel, mint egy szem földimogyoró. A fiú az Isten kegyeltje nevet kapta.

 



Utoljára változtatva 01-18-2008 @ 01:26 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: 102
(Ideje: 01-18-2008 @ 02:13 pm)

Comment: no, hát ezt szeretem én kegyetlen ... boldog születésnapot pajtásom! ha nem is ma ... mindennek oka van. szép a nap!


Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 01-18-2008 @ 04:02 pm)

Comment: Beragadt szürkeállományba, köszönöm.


Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 01-18-2008 @ 06:13 pm)

Comment: Megint visszahúzott, tényleg köszönöm.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 01-18-2008 @ 06:20 pm)

Comment: Húha! Ebben aztán van múlt, jelen és jövő is, fantáziával jól összekeverve! ;)


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 01-18-2008 @ 09:56 pm)

Comment: Pajti 102! Szép a nap bizony, mert befogadjuk! Köszönve szavad! ....................... Kedves Zsofi! Akkor nem íródott meg hiába! Hidd, én köszönöm! Legyen minden úgy, ahogy van! fTJános ....................... Jó Évám! Hiszen csak olyan, mint egy hétköznap. Rajtunk áll, mennyit, mit, miért fogadunk el belőle. Köszönöm figyelmed!


Hozzászóló: hori
(Ideje: 01-18-2008 @ 10:09 pm)

Comment: Jót írtál János!


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-19-2008 @ 09:28 am)

Comment: Érdekes, amikor olvaslak, látlak is egyben, a te hangodon jut el hozzám az írott szó is, ami már önmagában jelent valamit. Talán csak a művész szuggesztív előadásának köszönhető ez, nem tudom, de tény, hogy e történet varázsos fogalmazása korántsem hétköznapi. Hajlamossá válik az ember egyfajta megvilágosodásra.


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 01-19-2008 @ 10:42 am)

Comment: Akkor Te "jól" olvastál hori! Benned van, amiről a napló üzen! Köszönöm figyelmed!


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 01-19-2008 @ 10:50 am)

Comment: Jó Soman! A szavakat megkapjuk. Pontosabban MINDEN bennünk van. Környezetünk, egy találkozás, egy szó, egy pillantás hozza felszínre. Mindenkiben, minden benne van. Ezért lehet hiteles. Ezért Hallhatod. Az pedig csodálatos adomány, ha valaki át is tudja adni. (Énekesek, festők, színészek, írók) Te is megtetted már! Színházi előadásotok egy nagyszerű pillanat, a megvilágosodásunkra ébredés. Mert hajlamosak vagyunk rá. Utam része, hogy írjak. Irjak, és megköszönjem, hogy olvastok. Tisztelettel üdvözöllek! fTJános


Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-19-2008 @ 05:35 pm)

Comment: Nagyon tetszett a történet...mosolyogva olvastam...ölellek:gaby)))


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 01-19-2008 @ 09:35 pm)

Comment: Köszönöm Gabi!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 01-20-2008 @ 07:16 pm)

Comment: Az az aprólékosság, ahogy a részleteket képes vagy megfigyelni, és továbbítani felénk, mindig lenyűgöz írásaidban...Persze nem különben az egész...:))))


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 01-20-2008 @ 09:54 pm)

Comment: A részekből az egész, az egészben egy rész Annám! Ez a Világ.


Hozzászóló: aranytk
(Ideje: 01-23-2008 @ 07:31 pm)

Comment: Hát én most ezen olyan jót mosolyogtam... :)) és úgy hiszem, ez most kiváltképp nem ártott nekem! Köszönöm a mosolygós perceket!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.23 Seconds