[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 175
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 176

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Nevelés, neveltség
Ideje:: 11-25-2008 @ 05:11 am

Egy régi írásra leltem a dokumentumaim között, amelyet annak idején elmentettem magamnak. Nem is magáért az írásért, mert azt minősíti annak helyesírása (dicséretükre hosszú i-vel, főnévi igenév ragozatlan alakja, rossz központozás), hanem elsősorban az egyik hozzászólás miatt.

De térjünk vissza a történetre néhány mondat erejéig! Túlságosan is közismert a mese; egy neveletlen anyuka a neveletlen gyermeke neveletlensége miatt felháborodik, mert mielőtt a gyereke belefalt volna valaki más tulajdonát képező cukorkába, a tulajdonosa azt elvette a gyerek elől.

Természetesen ilyenkor előjönnek a „hiszen ez gyerek”, „de hát ez gyerekből van” és ehhez hasonló ostoba, ráadásul magyartalan szólamok.

Felesleges lenne a szerzőt kioktatnom a gyermeknevelés alapjairól, a magántulajdon szentségéről és a „gyermeknek mindent szabad” liberális butaság álságos voltáról, hiszen ha valakit otthon nem neveltek jómodorra, akkor annak nincs mit továbbadnia az utána jövő generációknak.

Abban az annyit szidalmazott régi világban arra nevelték a gyerekeket, hogy ne kívánjon meg olyat, ami nem az övé, ne nézze azt sóvárgó tekintettel; addig nem szólalhat meg felnőttek társaságában, amíg erre nem kérik meg.

Ma azért zajosak az iskolai órák, azért annyi az erőszak az iskolák előtt, azért nem adják át az idősebbeknek a gyerekek és fiatalok a helyüket a tömegközlekedési eszközökön, azért nem segítenek az időseken; mert beért a „szocialista neveléseszmény”. Itt van közöttünk kofastílusú anyukák formájában, itt téblábol állandóan elégedetlenkedő, műfelháborodást színlelő anyapótlékok megtestesülésében.

Azok akarnak manapság nevelni, akik maguk is neveletlenek. Honnan tudnák, hogyan kell jómodorra, társasági viselkedésre nevelni egy gyermeket, amikor soha nem kaptak leckét a társasági és a mindennapos viselkedés alapjaiból? Az már csak az én megjegyzésem, hogy intelligens édesanya nem ad cukorkát a gyermekének részben a cukorkák egészségre ártalmas összetevői miatt. Másrészt a valódi családban felnövekvő gyermek a fentiek mellett azért nem kívánja a cukorkát, mert tudja, az édesanyja rendszeresen süt neki valódi ízekkel és valódi szeretetből készült süteményeket, édességeket.Bevallom, soha nem kaptam a szüleimtől cukorkát, annak létezéséről csak osztálytársaim elmondásából értesültem. (Természetesen a szaloncukor karácsonykor egészen más.)

Nálunk mindig volt sütemény; hétvégén (mert a vasárnap nálunk mindig ünnep volt) igazi süteményköltemények, hétköznapokon egyszerű, gyorsan megsüthető, valódi szeretettel és gondoskodással elkészített sütik. Édesanyám még halálos betegen is elkészítette minden szándékunk és akaratunk ellenére, mert az éltette, hogy a gyermekei még egy napra se legyenek „cukorkagyerekek”, dülledt szemmel a máséra bámuló kölykök.

De térjünk vissza egy engemet különösen megrázó hozzászóláshoz!

„Esetetek nem ritka.Ilyenek a magyar emberek!!!!!Mindenhol!!! Irigység, álnokság, és még sorolhatnám”

Eddig az idézet. Ezek szerint a magyar irigy, álnok. És még lehetne sorolni. Ráadásul mindenhol. Ez a kijelentés durván rasszista, alkotmányellenes, hungarofób. Kíváncsi lennék, ha a magyar szót egy másik náció népnevével cserélnék fel, mi lenne itt… Hajjaj…

De tekintsünk el ettől a sommás gondolatpótléktól!

Én másképpen tapasztaltam. Egyszer – megnevezem a helyet, mert ma is szeretettel gondolok azokra a csodálatos magyar emberekre – Rádra, Vác melletti kis községbe vittem gyerekeket nyaralni. Sokan voltunk, majdnem háromszor annyian, mint amennyit terveztem. A helyi plébános látott vendégül. Minden kényelméről lemondva átengedte számunkra az egész plébániát. Hiába szabadkoztam, ő hívott meg, s a vendéglátó jogán kötelezőnek érezte, hogy kényelmetlenséget vállaljon magyar családok magyar gyerekei miatt. „Minden magyar felelős minden magyarért” – tanította a csodálatos, talán legnagyobb magyar írózseni, Szabó Dezső.

De így sem fértünk el. Ekkor a szomszédos óvoda vezetője mindenféle ellenállásomat visszaverve átengedte nekünk az óvodai helyiségeket. Ebédhez pedig az ott élők kedves csemegéjét, málnát adtak. Mindennap. Ingyen. Pedig dolgoznak az ottaniak eleget a málnával. De nem sajnálták közel ötven gyermektől a mindennapokban. Az már csak hab volt a tortán, hogy a kellemetlen és esős napokon a helyi gyerekek beküldték a játékaikat, az orvos mindennap ingyen minden gyermeket megvizsgált, a helyi fagyis az egész tábort meghívta, a helyi boltos pedig minden gyermeknek az elutazásunk napján üdítőt és édességet csomagolt. Helyi szokás szerint – ingyen. A község vallási ünnepére pedig mindannyiunkat vendégül láttak; a hatalmas esők következtében felduzzadt sár miatt a helyi vállalkozók traktorokkal és teherautókkal vittek fel az ünnepség helyszínére.

Ilyen az én magyar fajtám, s nem az az irigy, álnok, és még sok minden, ahogy a hozzászóló állítja. A székelyföldi, csángóföldi, felvidéki és délvidéki magyar testvéreinkről nem is beszélve. De kedvességért, nagylelkűségért nem kell messzire mennünk. Elég egy alföldi magyar faluban végigsétálni; bekopogni egy-egy házba. Vagy a vidéki városokban is annyi magyar vendégszeretetet kaptam, mint a világ egyetlen más pontján sem.

Természetesen kivételek akadnak. S a kivételes esetek egyre jobban terjednek, hiszen Magyarország egyre inkább kezdi elveszteni magyar jellegét ebben a világvégével fenyegető globalista világban.



Utoljára változtatva 11-28-2008 @ 02:58 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 11-25-2008 @ 08:17 am)

Comment: Nagyon sok igazságot, és nagyon fontos igazságokat említesz írásodban. Valóban a múlt átkai kezdik uralni mai világunkat - ezek a gondok, problémák nem ma keletkeztek, csak most mutatják ki foguk fehérjét...És, hogy valamit én is hozzátegyek a Magyar Ember állítólagos rossz tulajdonságaihoz: Mátraverebélyen - ahol gyakran megfordulok - az utcán mindenki köszön mindenkinek - a gyerekeke is - nekem, ismeretlennek is...


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-25-2008 @ 01:07 pm)

Comment: Nagyon fontos példát írtál; örülök, hogy másnak is vannak engem megerősítő tapasztalatai.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 11-25-2008 @ 02:06 pm)

Comment: Érdekes írás, több gondolat kört belőlem. Nem igazán értem a beérő "szocialista-eszménykép" fogalmát. Én abban a világban nőttem fel, és gyerekeimet is ebben a szellemben neveltem. Mind hárman átadják a helyüket a buszon, sőt, baráti, ismerettségi körükre is ez a jellemző. Évekkel ezelőtt zsebpénzüket számolgatva megvették a nyalókát a mögöttük álló, kopott ruhás gyereknek. Hogy mi magyarok rosszabbak lennénk??? Nem tudom. Ahogy én látom, nem a "magyar nép" változott, hanem az általános világ szemlélet. Én mindig büszke voltam, és maradok arra, hogy itt születtem ebben a jelentéktelennek titulálható kis Kárpát-medencében. Elítélni, szégyellni könnyű. Változtatni nehéz, hálátlan feladat, de szerintem sokan vagyunk erre hajlamosak. Himnuszunk tökéletes hitvallás... Szeretettel: Nefi


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 11-25-2008 @ 02:36 pm)

Comment: ...ne kívánjon meg olyat, ami nem az övé, ne nézze azt sóvárgó tekintettel; addig nem szólalhat meg felnőttek társaságában, amíg erre nem kérik meg...Tithonos, ezek nem nevelési elvek, hanem idomítási módszerek, az embergyerek eltárgyiasítása, megalázása. Ezeket az elveket nem tudom helyeselni, főleg, hogy arra voltak hívatottak, hogy már kiskorban beleverjék a gyerekbe, hogy egy társadalmi ranglétrán hol a helye. Teljesen antidemokratikus és antihumánus elvek. Szerintem a gyerekekkel is úgy kell viselkedni, mint a többi emberrel, felnőtt emberrel, figyelembe véve, hogy nekik még ezután kell megtanulniuk helyesen gondolkodni, élni. Hogy hogyan? Hát személyes példával, mert a gyerek ösztönösen utánoz mindent, amit lát-hall. Még az 'e' hangot is olyan hangsúllyal ejti, ahogy a szülei: ö-nek Szögödön és á-nak Sápsiszántgyörgyön. Arra, hogy ne kívánjon meg valamit, egyetlen gyereket sem lehet megtanítani, legfennebb arra, ha már elmúlt 4-5 éves, hogy fegyelmezze magát, és ne vegye el kérés nélkül. A magántulajdon szentsége nem szentség, csupán ostoba emberek ostoba törvénye, ahol az a lényeg, hogy nekem legyen, de neked ne lehessen, és én attól lehetek különb, mint más, és fűtött szobában püspökkenyeret majszolva sajnálkozhatok az éhező hajlékalanok sorsán, és ha a kapucsengőn egy kunyeráló szól fel, dühösen lecsapom, hogy: ez felháborító, hogy ezek úgy elszemtelenedtek, hogy még ilyenkor is zaklatják az embert!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-25-2008 @ 03:37 pm)

Comment: Sokat jártam mindenfelé, és mindenütt büszke voltam arra, hogy magyar vagyok. A mai fiatalság kérdése, régen is volt, mert emlékszem, hogy jó sok évvel ezelőtt, miközben a Led Zeppelin zenét hallgattam, szüleim fejüket csóválva mondták, ez a mai fiatalság már nem ismeri az igazi értékeket. Közben felnőttünk és megismertük az értékeket is. A mai gyerek nevelés már nem lehet olyan, mint 100 évvel ezelőtt, hiszen a világ halad, folyamatosan változik. Fogyasztó társadalommá lettünk. De a tisztességre nevelés azért a legtöbb családban működik, és én csak örülök, ha a gyermekem beszél nekem, és elmondja a gondjait. Szerintem nem uralkodni kell a gyermekeken, hanem szeretettel és türelemmel a jó irányba tereleni őket. Elgondolkodtattál írásoddal...:)


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 11-25-2008 @ 05:43 pm)

Comment: Egy gyerek megrugdos egy tanárt az iskolában? Az osztály előtt, nyilvánosan? Kérem szépen - ennek mekkora nevelő hatása van? És a tanár nem tehet semmit ellene? Milyen erkölcsi normákról is beszélünk itt? Milyen jólnevelt gyermekekről is van szó? És a többi jólnevelt gyerek mit csinált közben? Azt ne mondja nekem valaki, hogy az ő korában is volt ilyen... A gyermek szinte bármilyen jogával visszaél -ez a többségre jellemző - tudom, hogy pont a tiéd nem ilyen...de akkor miért van mostanság ennyi hasonló történés az iskolákban? Nem utasítanak haza egy tetves fejű gyereket, mert valami félnótás kitalálta, hogy az nem betegség? Szóval rendben megy itt minden? Nem kellene egy kicsit komolyabban venni ezt a nagy gyermekdemokráciát?


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-25-2008 @ 07:18 pm)

Comment: Kedves Nefi! A szocialista eszménykép az az igénytelen és buta embertípus ősideája volt, amelyet a kisdobosképzés, majd az úttörőmozgalom, később a KISZ, a Párt, a Munkásőrség kívánt megteremteni. Az a fogyatékos értelmű, mindenre kapható, agyatlan, félművelt szellemi ragadozó, amelyik mindenféle gondolkodástól és erkölcsi alapigazságtól elszakadva végrehajtja azt kisgyermekkorától belévert programot, amely még a rovartársadalmak iszonyú logikáját is alulmúlva teremtette meg a társadalmi egyenlőség kétes értékű illúzióját. És természetesen gyakorlatban meg is kívánta valósítani. Parazitalétet adott, s részben tönkretette Magyarországot. A nemrég elhunyt Nobel-díjas Szolzsenyicin ezt írta erről a típusról: “A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak szermélyes boldogulása így kívánja.” A Te neveltetésedben feltételezhetően nem tudok rést ejteni ez a degenerált és Európaidegen szellemiség, melyet Galícián keresztül - mint valami kártékony zugárut – Kun Béla és fajtája csempészett be az országba. A régi jó magyar erkölcsöket nagyobbrészt nem tudta megkárosítani ez a társadalmi fertő, ezért él még a magyarság.


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-25-2008 @ 07:37 pm)

Comment: Csak ezek a nevelési elvek, a többi hazug és alattomos liberális nemzetrontás. Azok a társadalmak, nemzetek, népek, országok maradtak fel, ahol szigorú és puritán, ugyanakkor tiszta erkölcsiségen alapuló nevelési elveket vallottak. Az a gyermek, amelyik megfelelően tudott élni, megkapta és ma is megkapja a legnagyobb jutalmat, amit ember egy másik embernek adhat: tiszteletet, megbecsülést, megkérdőjelezhetetlen emberi tartás és belső kultúrát. A gyermek nem társadalmi lény. Minden liberális hazugság ellenére sem kap a gyermek szavazati jogot, nem sújtja felnőtt koráig büntetőjogi felelősség, nem kereső, hanem eltartott, feladata a tanulás, a neveltség és a műveltség megszerzése. Aki mást mond, az szemforgató és hazug. „Szerintem a gyerekekkel is úgy kell viselkedni, mint a többi emberrel, felnőtt emberrel, figyelembe véve, hogy nekik még ezután kell megtanulniuk helyesen gondolkodni, élni”. Ez tautológia. Viselkedj úgy valakivel, mintha valaki lenne, de az még nem valaki, s te mindezt tudod. Remélem, ezt Te sem gondolod komolyan. A szegediek sohasem mondják, hogy „Szögödön”… teszem hozzá: hál’ az Istennek! Egyébként ezt egy szamár, egy papagáj is meg tudja tanulni. Ha ebben merül ki a gyermeki lélekről vallott összes tanulási folyamatot felismerő nézetetd, akkor veszélyes pedagógiát vallasz. Az én gyermekeim semmit nem kívánnak meg, a megkívánás maximum az állatra jellemző attitűd, vagy a neveletlenségből adódó állati ösztönélet gyermeki testet megfertőzve. A magántulajdon valójában – némi erkölcsi és társadalmi megkötés mellett – szentség. Még a szentírási törvények és parancsolatok is annak tekintik, de az összes világvallás és társadalmi pragmatika ekként definiálja. Aki nem így gondolkodik, abban az állati ösztönélet, a rablókommunista, a társadalmi parazita romboló szemlélete nyer új dimenziót. Mivel a gyermeket erkölcsre, társadalmi szolidalításra is nevelni kell, ezért az soha nem fogja bezárni az ajtaját a rászoruló előtt. Erről szólnak a keresztény etikai tanítások, de az összes nagy kultúra gyakorlata is. Az ajtócsapkodásra csak torz lelkületű, erkölcsi deficittől sérült tömegember képes.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 11-25-2008 @ 07:41 pm)

Comment: Kedves Tithonos! Ez egy irodalmi portál. Természetes, hogy írunk, beszélünk személyes- és közügyekről, politikáról, időjárásról, természetről, érzésekről. Nem igazán szeretném, és azt hiszem, ezzel többen is így vagyunk, ha politikai propaganda-szöveget kellene itt írni, vagy olvasni, akár pro- vagy kontra. Talán maradjunk annyiban, hogy a "rovar-kultúra" alatti aljanép is szeretheti Shakespeare műveit, amit talán úttörő korában olvasott, és szívesen idéz ezen a honlapon. Üdv: Nefi, akit priviben vagy e-mailben bármikor elérhetsz, ha politikai csatározásra van kedved....


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-25-2008 @ 07:56 pm)

Comment: Kedves Anna! Nagyon fontos, amit írsz, hiszen ma – hogy Sajó Sándort, a nagy magyar költőóriást idézzem - egy nemzetidegen söpredék mindent elkövet annak érdekében, hogy belerúgjon a magyarságba, megalázza nemzeti eszményeinket. Elég csak a „merjünk kicsik lenni”hazaárulással felérő szólamát hallani, elég csak Az Ember tragédiája meggyalázására gondolnunk, elég a Szent Jobb és a Szent Korona kigúnyolási szándékát felidéznünk. Manapság szinte semmit nem hallani Szent Istvánról, Szent Lászlóról, Attiláról, Árpádról, a Rákócziakról, Hunyadiakról, költőóriásainkról, íróinkról, nemzeti és szent ünnepeinkről, mitológiánkról, Lisztről, Erkelről, a két Bolyairól, Szabó Dezsőről, Féja Gézáról, Tolnai Lajosról, Harsányi Kálmánról, Várkonyi Nándorról, Prohászka Ottokárról… De még Adyról, Tóth Árpádról, Reményikről is csak hosszas keresgélés után értesülünk, hogy léteztek. Ma csak kétes értékű írócskák rontják a magyar nyelvet, s elnyomnak minden magyar hangot.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 11-25-2008 @ 07:57 pm)

Comment: Most látom, véletlenül "szembe-írtunk":)) Nos, második, nem kifejezetten hozzám címzett hszd-hoz is szívesen vagyok partner, mint 3 becsületben, tisztességben felnevelt gyerek anyja, akiknek születésük óta jogai, igényei, és követelései lehettek, amivel 30 alatt csak éltek, de NEM visszaéltek. Ismétlem, témáidra, merev szemléletvilágodra partner, illetve vitapartner vagyok, de nem EZ a megfelelő hely erre. Nefi: empatikus@gmail.com


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-25-2008 @ 08:00 pm)

Comment: Kedves Nefi! Semmiféle politikai propagandaszöveg nem hangzott el. A történelemtudomány által bűnösnek tartott, bukott rendszer felületes kritikáját adtam a kérdésedre. Nem mentem szembe sem a hivatalos történetírás álláspontjával, sem a honlap tulajdonosának rendelkezésével. Abban pedig reménykedem, hogy Szolzsenyicin szellemiségét nem kívánod cenzúra alá vonni!


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-25-2008 @ 08:01 pm)

Comment: Kedves Miki! Mindenben egyetértünk.


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-25-2008 @ 08:03 pm)

Comment: Kedves Nefi! De nem hiszem, hogy hat, nyolc, tíz vagy tizennégy éves koruk alatt...


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-25-2008 @ 09:47 pm)

Comment: Javítás: "A Te neveltetésedben feltételezhetően nem tudott rést ejteni..."


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-25-2008 @ 10:53 pm)

Comment: Tudod Tithonos, ha nem ismernélek, egészen más embernek hinnélek. Még szerencse, hogy ismerlek...:))))) Az ember szabadsága abból is kell, hogy álljon, hogy eldönthesse akar e művelődni vagy sem. Ha nem akar, akkor nem teszi, viszont ha akar, akkor manapság minden lehetősége meg van erre. Hiszem, hogy erőszakkal senkit nem lehet kultúrára szoktatni, és azzal a politikai eszmefuttatással, amelynek már csak a megírása miatt is kalapot kell emelni - mert nem kevés energia lehet, ekkora szöveget akár csak begépelni is -, csak ártasz annak az ügynek, amelyet hirdetni szeretnél. Az emberek előbb utóbb rájönnek az igazságokra, nem kell őket ostorral hajtani felé. A gyermekek brutalitása pedig, a felnőttek brutalitásából fakad. Ők a mi tükörképünk.


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 11-25-2008 @ 11:11 pm)

Comment: No, jól elbeszélgettünk párhuzamosan: mindenki mondta a magáét. Hogy tautológia? Lehet, de működik. És hogy milyenek voltak a kommunisták? Melyik milyen, Apám, például, kemény, bükkfejű kommunista volt, de puritán és tisztaerkölcsű. Igaz, nem is vitte sokra, nem jutott magas beosztásba, mert hamar kiszuperálták. De attól ő még elvhű kommunista maradt. Nyakas volt nagyon, nehéz volt vele vitázni. De a történelem során voltak papok és még pápák is, akik pénzsóvárak, aljasok, orgiázók vagy éppen gyilkosok voltak. Ha valaki az összes pápát ezekkel a jelzőkkel illeti, akkor nagyon messze jár az igazságtól, és csakis a maga elfogultságát, szűklátókörűségét bizonyítja. Tithonos, köszönöm ezt a vitát, hasznomra volt, tanultam belőle.


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-25-2008 @ 11:52 pm)

Comment: Kedves Anna! Nem értem leveled, személyes ismeretségünk ellenére sem értjük egymást… A szabadság szó nyelvi gyöke a szab’. A szabadság csak bizonyos keretek közt érvényesül. És bizonyos feltételek mellett. Néhány keresztényi gondolat, mint az igazság szabaddá tesz, pontosan a megkötöttségekre utal. A művelődés pedig nemcsak eszmény, hanem financiális kérdés. Egy gyerek oktatása és nevelése évi kétmillióba kerül az adófizetőknek. Mivel az oktatás kötelező immár a nagykorúságig, ezért nemcsak akarat kérdése a művelődés és tanulás. Amit írsz, akkor lenne igaz, ha négy elemi lenne a kötelező. A gyermek pedig nem tudja eldönteni a legalapvetőbb etikai vagy szellemi kérdésekre adandó helyes választ. Ez a nevelés kérdése. A biológia fejlődés isteni bölcsessége okán az utódokat szülők nevelik. A társadalmi fejlődés bölcsessége pedig kitalálta a pedagógiát. A bencések ezért írják ki minden tanterem falára: „Tanulj, vagy távozz!"


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-26-2008 @ 12:06 am)

Comment: Jól hangzó bölcselkedés… első olvasatra. A kommunizmus eszméje néhány évtized alatt megbukott, az általad megidézett Egyházé immár kétezer év óta virágzik. Ennyit a történelmi valóságról. A kommunista harcra, pusztításra esküszik (marxizmus, leninizmus, sztálinizmus), a vallás kizárólag a legmagasabb etikai tartalmakra. Ennyit az erkölcsi valóságról. A kommunizmusnak 110 000 000 halálos áldozata volt hatvan év alatt, valamint 70 000 000 abortusz, addig az Egyházba befurakodó gazembereknek néhány ezer a legújabb – ideológiáktól mentes történettudományi – kutatás szerint.(Amely önmagában is rengeteg) Ennyit a statisztikai valóságról. Az Egyházba beférkőző emberek a bűncselekményeik alapján szellemi-lelki értelemben kikerültek a vallás lelki köréből. Ezzel szemben a kommunista soha nem kért bocsánatot, soha egyetlen kommunista nem bűnhődött, a kommunista lelepleződött; ezzel szemben az Egyház nevében leleplezett bűnöket jórészt az Egyház leplezte le már az írásbeliség okán is. Ennyit a jogi valóságról. Az Egyház létrehozta a legmagasabbrendű kultúrát, ezzel szemben a kommunizmus soha semmit nem hozott létre, inkább elpusztította a régi értékeket. Ennyit a kulturális valóságról. A kommunizmus mindig rasszista és emberellenes, valamint hazaáruló volt, ezzel szemben az Egyház nemzetekfölötti, emberbarát és patrióta értékeket értékként kezelő intézmény. Ennyit az ideológiai valóságról.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 11-26-2008 @ 12:45 am)

Comment: Ahogy látom, csak nyilvánosság előtt szeretsz villogni. Naív kérdés: a vallási háborúk, vagy a kommunista eszmék követeltek-e több emberi életet? Szivesen megadom neked a Honvédség lelkészének e-mail címét, bár félek, neki is elfogyna türelme tőled.


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-26-2008 @ 06:58 am)

Comment: A blog műfajából következik, hogy a nyilvánosság előtt zajlik a blog tartalma és az aköré fonódó eszmecsere és vita. A villogás viszont nem az én műfajom; egyszerűen kérdésekre és állításokra válaszoltam a saját naplóm alatt. Így a tiedre is. A „vallási háborúk” sohasem voltak, azok mindig a vallás mögé rejtett profán politikai, hatalmi és gazdasági érdekek miatt törtek ki. Én nem is erről beszéltem. Egyébként nem nekem fontos erről beszélnem, megteszik ezt a magyar nemzet bűnös voltának hangsúlyozása miatt mások. Másrészt viszont azért is fontos, mert az áldozatok száma miatt kárpótlást szoktak fizetni. Sajnálatos módon a bolsevik terror 110 000 000 áldozata után egyetlen fillért senki nem fizetett.


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-26-2008 @ 07:21 am)

Comment: Azt gondolom, semmiféle tábori lelkész (magam is ismerek egyet, s mellettük espereseket, kanonokokat, érseket mondhatok barátomnak) teológiába, katekizmusban vagy egyháztörténetben való eszmefuttatására nincs szükségem, hisz magam is – minden nagyképűség nélkül állíthatom – meglehetős jártassággal rendelkezem ezekben a dolgokban. De ha nem lenne türelme hozzám, azzal Pál apostol egyik legalapvetőbb tanítását tagadná meg. Viszont javaslom, maradjunk a blogom közvetlen mondanivalója mellett, a kommunizmus utóvédharcait nem kívánom idehozni.


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 11-26-2008 @ 09:10 am)

Comment: Először is Lénanéni! Nem Szögödön, hanem legföljebb Szögedön. De márt ezt is nagyon kevesen használják. Marad egyszerűen Szeged. Onnan tudom, hogy én is tőrzsgyökeres vagyok. Dehát jött az a fránya globalizáció, meg liberalizmus, és kisöpört minden régvolt értéket a kommunizmus söprűjével kedves Tithonos! Naplóbejegyzésed sok szálat tartalmaz, amiről igazából úgy lenne jó véleményt mondanom, hogy kinyomtatva, előttem van, és megyek sorról, sorra. Szép emlék lehet számodra édesanyád süteményei, a gyreksereget marasztaló falu kedvessége. Őrizd is meg magadban. Én, személy szerint az élet dolgaiban a folyamatosság elvét vallom. Tehát, amilyen ember vagyok én, azt felmenőimnek is köszönhetem, meg a körülöttük, és körülöttem folyamatosan változó világnak. Ebből áll össze egy ember jelleme, ami szerintem nem állandó, és folyamatosan változik. Tudod Te is, mint a sejtek hétévente változnak. A múlt értékeit természetesen meg kell őrizni, de a fejlődés, akár, mint a társadalomban, akár a tudományban kikerülhetetlen. Leonardó az életével, és az Egyház legszigorúbb büntetésével számolt, amikor hullarablást követett el, és felboncolta a hullákat. Micsoda bűn! De enélkül hol lenne az orvostudomány? Nem tudom, hányadik parancsolat, hogy " Ne paráználkodj!" Az utóbbi években sorra kerülnek elő bizonyítékok pedofil papokról, egyházi vezetőkről. De ez még szerintem csak a jéghegy csúcsa. És nefi is érintette a kereszteshadjáratokat Isten nevében: " Ne ölj!" Vagy Isten zászlaja alatt szabad ölni? Persze ugyanez megvan a muzulmánoknál is. Érdekes, hogy mindkét Isten az egyedüli, az igaz Istennek hirdeti magát. És tényleg. Akkor hány Isten is van? Édesanyám belém is nevelte azt, hogy ha pl.elmegyünk vendégségbe, ne fogadjam el, amit kínálnak. Úgyis tettem. Micsoda ostobaság volt! Te mit szolnál, ha a vendégségbe Hozzád érkező család ifjú csemetéje nem fogadná el édesanyád által kedvességből, tiszta szívvel készített süteményt? Kinek a rosszabb? A gyreknek, akinek csorog a nyála a finom falatokért, vagy édesanyádnak, aki kitette a szívét, lelkét. Mindez ostoba dogmák miatt. Természetesen saját példamutatásunkkal kell nevelnünk gyermekeinket. De át is kell lépnünk elavult, a szüleink, egyházunk által belénknevelt, kényszerített tévhiteken. Természetesen szörnyű dolog, ha egy gyerek megrugdossa a tanárját. Meg kell ilyenkor találni a megfelelő megoldást. Én a szülővel, a nagyszülővel kezdeném. Bár, amit elmulasztottak gyereknevelés címszóval, azt már nehéz tizenéves korban pótolni. Írásodból látom, hogy nem áll Tőled távol a vallás. De gondolj csak bele abba, hogy Jézus is lázadó volt. Akkor kinek van igaza? üdv. Józsi


Hozzászóló: norbert
(Ideje: 11-26-2008 @ 11:30 am)

Comment: Azon "gondolkodtam", hogy van nekünk magyaroknak, egy tőlünk elvitathatatlan privilégiumunk. Olyan náccerű hatékonysággal idézzük meg önnön múltunkat, hogy közben sosem lépünk előre egyet sem. "Szellemidézés". Ami igenis fontos dolog, hiszen ha valaki elfelejti a múltját, annak nincs jövője. - hangzott el már sokszor ez az igaz sor innen-onnan. Így van, minden bizonnyal. De ha a múltat akarjuk jelenné tenni, lehet, hogy úgy járunk mint a focival... Szeretjük a drága Puskás Öcsi bácsit, meg a többi legendás alakot, csak az a baj, hogy ők már nem tudnak gólt rúgni senkinek...


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 11-26-2008 @ 11:53 am)

Comment: Olvasom ezt a blogot, olvasom alatta a hozzászólásokat... Sok dolog megfordult a fejemben, mégis csak annyit mondanék: szerintem a politikai eszmék futtatása pro és kontra irodalom címszó alatt: nekem nem jön be... (Egyszer régebben én "kikaptam" egyetlen szó miatt, hogy ejnyebejnye ne politizáljak, most meg..? Nem értem mi végre ez a pálfordulás!)


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 11-26-2008 @ 02:07 pm)

Comment: Drága Királykisasszony! Szerintem itt nem politizálás megy elsősorban, hanem nevelési elvekről, múltról, jelenről beszélgetünk. Egyébként, mintha úgy emlékeznék, hogy mostanában nyitott lett a blog ilyen szempontból. De, ha az ejnye-bejnye hiányzik, akkor: Ejnye-bejnye! Sőt: Irrrgum-burrgum! Látod, micsoda hatásos, elrettentő nevelési mód volt anyáink idejében! Csak azt mondja meg valaki, hogy mit jelentenek?


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-26-2008 @ 02:33 pm)

Comment: Kedves Józsi! Engedd meg, hogy Tőled származó idézetek alapján válaszoljak … „Nem Szögödön, hanem legföljebb Szögedön. De márt ezt is nagyon kevesen használják. Marad egyszerűen Szeged. Onnan tudom, hogy én is tőrzsgyökeres vagyok. Dehát jött az a fránya globalizáció, meg liberalizmus, és kisöpört minden régvolt értéket a kommunizmus söprűjével kedves Tithonos!” Már írtam erről én is. Igaz, nekem csak hat éve van Szegeden (Szögeden) lakásom, de én csak a zárójeles zárt ö-s beszédet hallottam, ismertem meg, mint szakmabéli… „Tehát, amilyen ember vagyok én, azt felmenőimnek is köszönhetem, meg a körülöttük, és körülöttem folyamatosan változó világnak. Ebből áll össze egy ember jelleme, ami szerintem nem állandó, és folyamatosan változik.” Azért az iskolát, a pedagógiát ne zárjuk ki a nevelési folyamatból, a gyermekkori barátok hatását se bagatellizáljuk… És a suliban elég sok „szocialista eszmény” szocializálta még a legblazírtabb gyereket is… Ennek ellenére a jellem nem változik. Az enyém sem, s ez így jó. Évtizedeket fáradoztam azért, hogy megingathatatlan legyen. Ami pedig nem ilyen, az köpenyegforgatás. „A múlt értékeit természetesen meg kell őrizni, de a fejlődés, akár, mint a társadalomban, akár a tudományban kikerülhetetlen.” Nem hiszek a fejlődésben az erkölcsök terén, ahogyan a szellem fejlődésében sem. Olvass több Madáchot és Spenglert… „Leonardó az életével, és az Egyház legszigorúbb büntetésével számolt, amikor hullarablást követett el, és felboncolta a hullákat. Micsoda bűn! De enélkül hol lenne az orvostudomány?” Remélem, ezeket az ócska meséket nem hiszed el. Ezek olyan vasárnapi iskolás hazugságok megspékelve némi áltudományos NG okoskodással. A valóság az, hogy az összes reneszánsz tudós a pártfogója segítségével azt csinált, amit akart. Ajánlom, hogy olvasd el a legtöbbször megidézett Galilei hányattatásainak valódi történetét. „ Nem tudom, hányadik parancsolat, hogy " Ne paráználkodj!" Az utóbbi években sorra kerülnek elő bizonyítékok pedofil papokról, egyházi vezetőkről. De ez még szerintem csak a jéghegy csúcsa. És nefi is érintette a kereszteshadjáratokat Isten nevében: " Ne ölj!" Vagy Isten zászlaja alatt szabad ölni? Persze ugyanez megvan a muzulmánoknál is. Érdekes, hogy mindkét Isten az egyedüli, az igaz Istennek hirdeti magát. És tényleg. Akkor hány Isten is van?” Erre a felvetésedre már részben a korábbi válaszaimban reagáltam. De azért nézzük újra. A liberális média – mely két évszázada lejárató kampányt folytat a katolikus anyaszentegyház ellen – felerősít és felhangosít olyan dolgokat, amellyel kártékony szellemiségét érvényre kívánja juttatni. Ezek a hazugságok, a csúsztatások és az elhallgatások. A katolikus papságon belül nem magasabb a pedofilok száma, mint a más társadalmi rétegekében vagy vallási szervezetekben. Ez alapján megítélni az Egyházat (amely a megkereszteltek milliárdnyi tömegét jelenti) ugyanolyan értelmetlen, mint a papságot. Legalább annyi pedofil rabbi van, mint katolikus pap. Lombroso szerint jóval több. Eddig Amerikában 8 000 pedofil rabbi bukott le, csak erről a liberális média hallgat. Közismert a legutóbbi – videón megtekinthető bukta, mely során David Kaye rabbi, az NBC kiváló To Catch a Predator ( Elkapni egy ragadozót) című műsorában élőben leplezték le. „ Édesanyám belém is nevelte azt, hogy ha pl.elmegyünk vendégségbe, ne fogadjam el, amit kínálnak. Úgyis tettem. Micsoda ostobaság volt! Te mit szolnál, ha a vendégségbe Hozzád érkező család ifjú csemetéje nem fogadná el édesanyád által kedvességből, tiszta szívvel készített süteményt? Kinek a rosszabb?” Megint félreértetted, amit írtam. A jólneveltség alapja, hogy a vendéglátó kínálást elfogadjuk. Engem is így neveltek, én is így nevelem a gyermekeimet. „ A gyreknek, akinek csorog a nyála a finom falatokért, vagy édesanyádnak, aki kitette a szívét, lelkét. Mindez ostoba dogmák miatt. Természetesen saját példamutatásunkkal kell nevelnünk gyermekeinket. De át is kell lépnünk elavult, a szüleink, egyházunk által belénknevelt, kényszerített tévhiteken.” Szerintem most megint összemosod a dolgokat. A konzervatív nevelés és az erkölcsi állandóságon alapuló erkölcsi nevelés nem boronálható össze a kiéheztetetett gyerek állatias ösztöneivel, neveletlenségéből adódó nyálcsorgatásával. A hitelvek pedig egészen mást jelentenek. „Természetesen szörnyű dolog, ha egy gyerek megrugdossa a tanárját. Meg kell ilyenkor találni a megfelelő megoldást. Én a szülővel, a nagyszülővel kezdeném. Bár, amit elmulasztottak gyereknevelés címszóval, azt már nehéz tizenéves korban pótolni.” Természetesen erre is megvan a megoldás, sőt, meg is volt. Ha érdekel, szívesen elmondom… „Írásodból látom, hogy nem áll Tőled távol a vallás. De gondolj csak bele abba, hogy Jézus is lázadó volt. Akkor kinek van igaza? „ Jézus nem volt lázadó, az ember volt az…. A liberalizmus azért könnyen felismerhető, mert paradoxmódon fejére állítja a világ eredeti állapotát.


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-26-2008 @ 02:45 pm)

Comment: Az a baj – az idézőjelpároddal egyetértek -, hogy az állandóságot a változékonysággal felcseréled. Goethe mondta egyszer Eckermann-nak, hogy a legállandóbb dolog a változékonyság. A változás pedig illúzió, vargabetű, mely visszatér a kiindulóponthoz. „A múltat végképp eltörölni” eszmét pont az a degenerált szellempótlék hozta be Magyarországra, amely ma a nevelésen és a közoktatásban kíván népirtást folytatni. Az egészségügyben már jól működik… A világban vannak állandó értékek, melyek kétezer év óta változatlanul progresszívek és tökéletesen működnek. A nevelési eszmények és módszerek sem változnak ott, ahol a nevelés a nemzet megmaradásának stratégiája. Én erről írtam… A nemzeti elvek - mindenféle lefitymáló vélemények dacára – kötelező eszmények, melyek megőrzése a kívülállók hangos ordibálása ellenében is nemzetstratégiai szempontok. Hogy a nagy Dsidát idézzem: „Itt nincs semmi de…” Egyébként beszélgethetünk a blogomban leírtakról is.


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-26-2008 @ 02:46 pm)

Comment: "Szerintem itt nem politizálás megy elsősorban, hanem nevelési elvekről, múltról, jelenről beszélgetünk. Egyébként, mintha úgy emlékeznék, hogy mostanában nyitott lett a blog ilyen szempontból. "


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-26-2008 @ 02:59 pm)

Comment: Talán némileg ideiilik az erkölcs megrajzolása okán az alábbi szellemes, ugyanakkor számtalan lélektani igazságot felvonultató premisszacsokor A szocializmus 7 csodája: 1. Mindenkinek volt munkája. 2. Bár mindenkinek volt munkája, senki sem csinált semmit. 3. Bár senki sem csinált semmit, a terv 100% fölött teljesült. 4. Bár a terv 100% fölött teljesült, mégsem lehetett semmit kapni. 5. Bár nem lehetett semmit kapni, mindenkinek megvolt mindene. 6. Bár mindenkinek megvolt mindene, mégis mindenki lopott. 7. Bár mindenki lopott, mégsem hiányzott soha semmi. A liberalizmus 8 csodája: 1. Már alig van valakinek munkája. 2. Bár már alig akad, akinek van munkája, a gazdaság mégis dübörög. 3. Bár a gazdaság dübörög, mégis egyre nő az államadósság. 4. Bár egyre nő az államadósság, egyre nagyobb a jólét. 5. Bár egyre nagyobb a jólét, mégis csak hitelből lehet megélni. 6. Bár csak hitelből lehet megélni, segélyre mindig van forrás. 7. Bár a segélyre mindig van forrás, mégis egyre többet lopnak. 8. Bár egyre többet lopnak, a bűnözés mégsem növekszik.


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 11-27-2008 @ 05:29 am)

Comment: Kedves Tithonos! Úgy gondolom, hogy kezd kialakulni bennem valami elképzelés világképedről, amit magad számára kellő racionalitással építettél föl a saját magad által kiválasztott építóelemekből. Úgy látom, hogy az építkezéshez akkor is a számodra egyedül üdvözítőnek tartott elemet választod, ha más lenne a célszerű, kívánatos. Pl. a ház alapjához a beton lenne a célszerű, de Te döngölt padló alapot használsz, mert az a természetes, és kétezer évvel ezelőtt is ezt használták. Nem értem állandó kirohanásod a szociálkommonizmus ellen. Volt az emberiség történelmének egy rossz,60 éves vakvágánya. Az azt választó országokban vesztegelt a vonat, ma is érezzük romboló hatását. A te logikádat követve győzött, és a fennmaradt szeméten győz az állandóság, és vissza áll minden az eredeti állapotba. Te is tudod, hogy a Föld több, mint 200 országa közül kevesebb, mint 20-ban történt mindez. Nem számoltam pontosan utána. És 20 év óta kevesebb, mint 10 ország húzhatja ezt az igát. Tényleg! Kína, Észak-Korea, ,Líbia ( bár ez sajátos, "zöldmezős" beruházás ). Tudsz más kommunista országot? Talán Afrikában van még? Tehát néhány évtized múlva feledésbe merül mindez, kivéve olyan bölcselők, akik emlékezetében a világ végezetéig, a Feltámadásig megmarad. Bizonyíték erre, hogy Lenin műveit egyáltalán nem, Marx-Engels műveit meg csak a közgazdász hallgatók kölcsönzik a könyvtárakban, azok is azért, mert kötelező. Szerintem a világ össze baját a kommunista eszmények nyakába varrni ezért kissé túlzás. És akkor mi van azokkal az un. fejlett demokráciákkal, ahol sosem volt kommunizmus, de az általad felvázolt erkölcsi, nevelési csőd még hatványozottabban jelentkezik? Ahol nem "csak" rugdossák a tanárt, de le is lövik a diáktársaikkal együtt? Itt meg a liberalizmus gyűűzött be a demokrácia köpenye alatt? Egyáltalán jó-e nekünk a demokrácia? A közoktatás éppen a Nyugatról Amerikából importált oktatási módszereket próbálja meghonosítani több-kevesebb sikerrel. Honnan, kitől vegyünk erkölcsi, nevelési segítséget? A nálunk, a XIX., XX. században érvényesült prproszos oktatási mófddszer sincs már Németországban. És minő véletlen, hogy minket a kommunista iskolában éppen az általad eszményített poroszos nevelési módszer alapján tanítottak, neveltek feltétlen engedelmességre, hátratett kézzel ülni a padban, és írtották ki belőlünk az önálló gondolkodásnak még a csíráját is. Kapásból csak néhány országot tudnék mondani, ahol a kétezer éves dogmák szerint uniformalizálják az egyént az annak megfelelő új uniformisban. Az előbb soroltam őket. Valóban hiányzik az erkölcsi nevelés az iskolákból. Tisztelet a kivételt képező egyházi iskoláknak. A javaslatom az lenne, amit már írtam az első hsz-emben, hogy aszülőket, nagyszülőket is be kell ültetni az iskolapadba, mert ők is sokat mulasztottak, akár hibájukon kívül a nevelésünkben. üdv. Józsi


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 11-27-2008 @ 05:45 am)

Comment: folyt. Másik kardinális felvetésed az Egyház. Tisztelem a hívő embereket, bármilyen vallást is követnek. Én nem vagyok vallásos. Ezért meg sem próbálnék Veled ilyen kérdésekről vitába szállni. Soraid alapján katolikus vallásúnak gondollak. Persze, nem volt nehéz kitalálni a 200 éves múlt emlegetése miatt. Hitetlenként nekem van egy vallás, egyház képem, Neked, hívőként van egy sokkal kiforottabb, és az általad elfogadott érvekkel alátámasztott vallás, egyház képed. Te sokkal nagyobb tudással rendelkezel ezen a téren, mint én. Akkor nekem, mint eretneknek megfordulhatnak olyan gondolatok a fejemben, hogy aJézus halála után 30-40 évvel papírra, bocs, pergamenre vetett gondolatok hogyan maradhattak fent a próféták fejében a sivatagban való vándorlás soran olyan teljességgel, hogyan nem változtak az emlékek, az idők során, miért éppen pont ez a négy Evangélium lett egybefűzve, mi van a Júdés Evangéliumával, amit tudomásom szerint már a vatikán sem cáfol? Még lenne néhány kérdésem, amit tudatlanságom, hitetlenségem miatt nem értek. de keresem a választ. Továbbra is az a véleményem, hogy a világ mozgásban van, fejlődik. És ez a mozgás időnként visszatér önmagába azért, hogy egy magasabb szinten folytassa a fejlődését. Mint egy spirál, amelyik egyre magasabb, és magasabb lesz. Ezt a hasonlatot nem most találtam ki, hanem 17 éves koromban biológia órán. A tanáromnak, aki nagyon jó fej volt, tetszett. üdv. Józsi


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-27-2008 @ 08:08 pm)

Comment: Kedves Józsi! Mindenekelőtt köszönöm udvarias hangú, alapos válaszaidat… Jól érzékelted, megválogatott építőelemekből építkezem, de nem egy sajátosan kialakított álracionalizmussal, hanem az egyetemes emberi ráció által emelkedem. Úgy gondolom, ami természetes, az nem lehet rossz, a mesterséges dolgok – beton, salak – pedig csak időleges fundamentumai a divatszellem templomának. A kétezer esztendő pedig elég biztos támpont ahhoz, hogy elváljon egymástól igazság és hamisság. Főleg akkor, ha a kétezer esztendő teljesítménye fölött s benne maga az Isten munkálkodik. Ha velem az Isten, ki ellenem… Írod, hogy értetlenül állsz a kirohanásaim ellen, s valamiféle gyorsan gyógyuló vakvágányként emlegeted azt a bolsevik rémuralmat, amely valódi „holokauszt” volt a magyarság ellen a hétmilliós abortusztragédiájával, a magyar szellemi elit kiirtásával, elüldözésével, hazaárulásaival, a hazám/hazád tönkretételével. Miközben a gyilkos gazemberek több százezres nyugdíjjal köztünk élnek – egykori körömletépők, savas kádban fürdetők, pétergáborok utódai, tömegbelövetők, ellenforradalmat emlegetők, aljas és sunyi pártkatonák, téeszkáderek, besúgok – senkit nem vontak felelősségre ezek közül, sőt a hatalmat a nemzetet médiarabszolgaságba süllyesztve eltüntették a nemzeti vagyont, s most a magyarság kiirtásán dolgoznak. A kommunisták 1919-ben (lukácsok, szamuelyk, kunbélák, böhmök) közvetve okozták a trianoni katasztrófát, katolikus és református templomokat gyaláztak, tömegével tizedelték a magyar gyerekeket, asszonyokat, öregeket lövöldöztek a Dunába, gyermeklányokat gyaláztak. És közben kifosztották és elárulták a magyar hazát, 1949 után ez a tébolyult, fegyházviselt emberek ismét rászabadultak a magyarságra, gyilkoltak, raboltak, szabadon garázdálkodnak, milliókat kisemmiztek, újabb milliókat földönfutóvá tettek, s Magyarországból egy törpenépet csináltak úgy, hogy a szovjettel mindent kilopattak ebből az országból, valamint Magyarország fejlődését száz évvel visszavetették. Most ezek leszármazottai Magyarországot eladósították, népirtó politikát folytatnak az oktatás, az egészségügy, a gazdaság, a belső és külső piacok és kereskedelem tönkretételével, s mindamellett gyalázzák és gyűlölik a magyarságot. Olyan elképesztő gyűlölet él bennük, amely sehol a Földön nem létezik. Paraziták, akiknek fegyházban lenne a helyük. És azt te is nagyon jól tudod, hogy a kommunista Szovjetunió hatalmas fegyvereladásával (természetes ikertestvérével, az Egyesült Államokkal, Izraellel, az egykori európai antanttal), állandó viszálykeltéssel, világméretű uzsorakamataival és korrupciójával hatvan éve lokális háborúk százait robbantotta ki és tartja fenn. A kommunizmus a liberalizmus emlőin kifejlődött hétfejű sárkány; mindkettő nemzetidegen, hazaáruló, korrupt, hazug ideológiákkal, szekularizációs kísérletekkel, partikularizmussal fojtogató parazita eszme, melynek két nagy – elpusztítandó - ellensége a keresztény/keresztyén szellem és a nemzetállameszme. Ebből az aspektusból vizsgálva a nevelésben jól tetten érhető, amiről beszélsz. Egyrészt a kommunizmus semmit sem teremtett, úttörőmozgalma a cserkészmozgalom átvétele, iskolarendszere a hagyományos magyar iskolarendszer megtartása mellett egy ellenkező, hazug és romboló ideológia bevezetése a vallásos nevelés felszámolásával. A magyar középiskolai oktatás a két világháború között a világ első középfokú oktatása volt, a klebelsbergi rendszer Európa talán legjelentősebb oktatási reformja volt. Az egyházi iskolák pedig olyan erős szellemi és erkölcsi képzést és nevelést adtak, hogy a hazai svábság és zsidóság elitje innen került ki. Elég csak a premontrei piarista, fasori evangélikus és bencés középiskolákra gondolnunk. Ezt kiirtotta a kommunizmus, majd felszámolta a sok ezer iskolás tanyai iskolarendszert, s megkezdte a magyar parasztság felszámolását. Mára így lett a huszonötmillió embert eltartani tudó Magyarországból Európa éhenkórásza és koldusa. Azzal, hogy „hitetlennek” tartod magad, nem vagy eretnek. A szó mást jelent, de most nem is ez a fontos. A kérdéseid az Evangéliumokkal kapcsolatban hosszú és nagyon alapos vitát, beszélgetést igényel. A Vatikán nem cáfolja az általad megfogalmazottakat. Egyszerűen nem érdekli, hiszen ezek az állandó antiklerikalista törekvések egyrészt könnyen cáfolhatók, súlytalanok, nem érintik sem a katolikus teológiát, s még csak felszínén sem karcolják meg a katekizmust, dogmarendszert. Egyszerűen érdektelen problémák, szőrszálhasogatások, melyekkel az egyházi dolgokban nem járatos – még hívők tízmillióit is – embereket tévesztenek meg. A spirálelméletedet valójában egyházi férfiak, papok találták ki, s de Chardin fejlesztette ki mára nehezen cáfolható tudományos elvvé. Valamint a neotomisták alkották meg néhány ágostoni és szent tamási elvből hasonló szellemi irányokat. Valójában ezek is csak játékok a szellem tákolmányaival. A hit nem tudományos kérdés; az ember vagy hisz, vagy nem. Harmadik út nem létezik… Örültem, hogy beszélgettünk…


Hozzászóló: winner
(Ideje: 11-27-2008 @ 08:26 pm)

Comment: Elolvastam a blogot és jó néhány hsz-t és az arra adott választ is. Nem akarom védeni a régi rendszert, de azért valamit tisztán kell látni. Voltak akkor is jól nevelt gyermekek, és vannak most is rosszul neveltek. Mindent a kommunistákra kenni dőreség. Kedves Thitonos, kérlek egy dolgot válaszolj meg, ha minden rosszul nevelt gyermekért az előző rendszer a felelős, akkor ott ahol nem volt ilyen rendszer /pl USa/, hogy történhet meg az, hogy egy gyerek be megy az iskolába és lelövi a tanárát. Ahol megtörténik ilyen nyilván van ennél enyhébb dolog is szép számmal, azaz megverik a tanárt csak annak híre már nem jut el hozzánk. Tehát a gyermeknevelés nem politikafüggő. Aki ezt állítja az magát csapja be. Lehet egy gyerek rosszul nevelve akkor is ha nem eszik csak az édesanyja sütötte süteményt, és lehet jól nevelt mert a zsebpénzéből cukorkát vesz.


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-27-2008 @ 09:50 pm)

Comment: Igazad van, természetesen akkor is voltak jól nevelt gyermekek, de azokat nem a rendszer nevelte, hanem a Horthy rendszerben szocializálódott szülők, nagyszülők. A most rosszul nevelt gyerekek óriásira duzzadt tömege a neveletlenek nevelési kísérleteinek kudarcszindrómája. A „kommunistákra kenést” a hazai viszonyok függvényében tettem, Magyarországon kommunista irányelvek uralkodtak (ma is), így a társadalmi lecsúszásért a kommunisták a felelősök. A nyugati és amerikai iskolákban való devianciáért a kommunizmus ikertestvére, a liberalizmus a felelős. Külvárosi lumpeniskolákban jellemző ez, ahol hatalmas számban a bevándorlók és az odahurcolt afrikai lakosság leszármazottjai járnak, ha járnak. A liberalizmus úgy működik, hogy a hatalmas tömegeket összekeveri, lövészárokba tartja a fehér-keresztény lakossággal szembe, mesterséges butaságban tartja őket, támogatja a kábítószer-fogyasztást, a kötelességnélküli jogok handabandáját, míg a liberalizmus urai elit magániskolákban taníttatják a gyerekeiket, ahol a legszigorúbb konzervatív viszonyok uralkodnak. A liberalizmus parazitavolta az oktatáson keresztül is nyomon követhető. Az őslakosságra rátelepít egy hatalmas nemzetidegen tömeget. A nemzetet megfosztja a jogaitól, összekever nációkat, kultúrákat, vallásokat; mesterséges szembenállást szít, terjeszti az összes devianciát, szexualitással, pornográfiával, tévével, narkotikummal megrontja az erkölcsöket, a nemzet biológiáját, szétveri a nemzeti kultúrát, miközben maga a saját uralkodói elitjének kitenyésztésén fáradozik.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 11-27-2008 @ 10:09 pm)

Comment: Kedves Tithonos! Kérlek, írj újabb blogot, mert ez lassan lefut a listáról, és nem élvezhetjük magasröptű hsz-idet. Kár lenne, mert bár nagyon ellentétes eszméket, elveket vallunk, látszik, hogy mély műveltségről teszel tanúbizonyságot, és többen szomjazzuk szavaid! Remélem, nem a "rovar-világ" ingyenes oktatási rendszerében szedted össze tudásod:)) Sok szeretettel ( mert bennem még van ilyen érzés ) Nefi


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-27-2008 @ 10:12 pm)

Comment: Már készen áll, s alig várja, hogy megörvendeztessen, s felemeljen a gondolkodás világába.


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-27-2008 @ 10:34 pm)

Comment: felelősek...


Hozzászóló: winner
(Ideje: 11-27-2008 @ 10:47 pm)

Comment: Kedves Tithonos! Elolvastam a válaszodat és azt hiszem ez, az a pont amikor azt mondom fölösleges minden további érv. Üdv. Laci


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-27-2008 @ 11:08 pm)

Comment: Milyen érvre gondoltál? Egyet sem mondtál, csak felvázoltad az általad ismert világ vízióját. Az állításaimat egyetlen érvvel sem cáfoltad, pedig akkor van értelme egy beszélgetésnek, ha megtiszteljük a másikat a saját világlátásunk ütközési pontjaival, érveivel. Mindenesetre köszönöm, hogy itt jártál.


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 11-27-2008 @ 11:24 pm)

Comment: Remélem, a technika nem játszik velem, és hsz-m csak egy pédányban megy el. Elméleti tudásanyagodat minden cinizmus nélkül nagyra értékelem, sőt az gondolkozásra késztet. Vallási kérdésekben nem lehetek vitapartner, ezért javasoltam neked lelkész barátomat. Nevelés és neveltség - a blogod címe. Ebben gyakorlottabban mozgok, és azt hiszem, ez valóban olyan téma, ami komoly, nehéz közügy. Itt sok igazságod lenne, ha nem akarnád dogmáidat, és merev kommunista ellenességed belekeverni egy gyermek becsületes emberré nevelésébe! Most vess meg, és pfujj-olj, az én édesapám nemcsak hithű kommunista volt, de repülős katonatiszt is. Anyám nem sütött süteményt minden nap, mert az általad leírt receptből csak a szeretet volt meg, lisztre, tojásra, csokoládéra nem igazán volt elég a "tolvaj kommunista" fizetése. A babaágyamat is úgy tudták összehozni, hogy apukámhoz hasonló, elítélendő katonatisztek szerszámaikat, anyagokat összeadva közösen fabrikálták azt. Mind kommunisták voltak. Nem ölni akartak a Marxizmus-Leninizmus tanórák között, hanem segíteni. És a kommunista-vasárnapokon apu nem a vasárnapi misére ment, meggyónni vétkeit, hogy hétfőtől tiszta lappal kezdje újra azokat, hanem hajnaltól estig lapáttal, és csákánnyal dolgozott, hogy új utak, házak, vasút épüljön szeretett, és becsült hazájában. Hiszem, hogy annak ellenére, hogy magas párt-funkciót töltött be, a 10 parancsolatot sokkal inkább betartotta, mint a látszatnak élő fanatikus vallásos kortársai. Katona volt, mindig kész arra, hogy ezért az országért, nemzetéért akár halálba menjen. Ebben a szellemben nevelt engem, és ezt adtam tovább gyerekeimnek. A mi közösségünkben, világunkban nem fordult elő, hogy a gyerek - nemhogy rugdossa - de rossz szót is szóljon tanárának. Tisztelem, becsülöm mindenki hitét, legyen az katolikus, buddhista, vagy akár kommunista. Nem merném rovarnak, vagy parazitának titulálni egyiket sem. Én az "EMBERT" látom, aki nevelés-neveltség ellenére IGAZ tudott maradni. Továbbra is szeretettel: Nefi


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 11-28-2008 @ 06:32 am)

Comment: Őszintén örülök, hogy "spirálelméletemet" előttem sokszáz évvel egyházi gondolkodók megfogalmazták, bár Te játéknak tartod ezeket a gondolatokat. Mivel hitetlenségem okán nem olvastam, és nem olvashattam ezeket a gondolatokat, ezért lehet, hogy valamelyikük reinkarnációja vagyok?:-) Valóban személyes beszélgetés során lehet ezekről a kérdésekről továbbgondolkodni. üdv. Józsi


Hozzászóló: winner
(Ideje: 11-28-2008 @ 10:15 am)

Comment: Ha a mára kialakult nevelési hiányosságokért az előző rendszer a hibás /természetesen az is, de nem csak az/ akkor az általad ostorozott kommunista rendszerben felnőtt gyerekek neveletlenségéért a az általad védett Horthy rendszer a hibás. Ugye, hogy nonszensz? Szerintem is, de ezt nem én mondom, hanem Te írod ezeket. A gyerekek neveléséért mindig az adott társadalom a felelős. A szülők, a tanárok, és közeg ahol él. Minden más csak felesleges belemagyarázás.


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-28-2008 @ 12:09 pm)

Comment: A „spirálelmélet” elérhető változata magyarul is Pierre Teilhard de Chardin Emberi jelenség című műve, amely azért tetszhetne Neked, mivel de Chardin természettudós volt, valamint régészprofesszor. Talán a pekingi majomember koponyáját éppen ő ásta ki… http://webshop.animare.hu/az+emberi+jelenseg+10366.html


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-28-2008 @ 12:10 pm)

Comment: Nem olvastad el – Laci – elég figyelmesen az írásomat. Én azt írtam – hogy a kommunista rendszer tönkrverte a Horthy-rendszer világelső oktatását, száműzte annak nevelési elveit, közben a városi struktúráját a korábbi intézményhálózatnak megtartotta azzal a megszorítással, hogy börtönbe zárta a szabad gondolatot. Valamint felszámolta a tanyasi iskolarendszer több ezres iskolahálózatát. Ami megmaradt a korábbi rendszer fénykorából, az a Horthy-rendszerben szocializálódott szülők és nagyszülők nevelési elvei voltak. Én ennyit írtam, amely teljesen logikus és jól következtethető. Egyébként - ha még nem olvastad – ajánlom Kosztolányi híres Aranysárkány című regényét, mely abban a korban megtörtént tanárveréséről szól.


Hozzászóló: Tithonos
(Ideje: 11-28-2008 @ 12:34 pm)

Comment: Tisztázzunk mindenekelőtt annyit, hogy a kommunista rendszer bűnös, emberellenes, az emberiség történetének legkártékonyabb rendszere volt, mely a politikai rendszerek között a leghamarabb bukott meg eszmei, társadalmi, gazdasági értelemben egyaránt. Nem lehet abból a gyermekből becsületes ember – valójában ember sem – amelyik az én elveimnél sokkal keményebb, doktrinerebb bolsevik és kommunista terror gyárából kerül ki. Hiába hozol fel személyes példákat a kommunizmus védelmében, a kommunista a gondolatszabadság, a lelkiismereti szabadság, a nemzeti függetlenség ellenében hűséget esküdött egy aljas, alattomos gazemberekből álló és szörnyetegek által irányított rendszernek. Felesleges ezt tovább indokolnom, mint mondottam, itt nincs semmi de… Misére egyébként – hiába is gúnyolódsz a gyónás szentségén – az ember az ige és az eukarisztia liturgiájáért jár, s ünnepelni jár abba a szeretetközösségbe, ahova tartozik. A kommunistát meg nem kell védeni, a leglustább emberfajta volt. Eleget éltem és dolgoztam a kommunista rendszerben, hogy tudjam, miféle álszent semmirekellők éltek és irányítottak akkor. A hatalmas fejlődés pedig a háború után nem a kommunizmus és a kommunista sikere volt, hanem a magyar emberé, a magyar nemzeté. Merem azt mondani, hogy a munka szentségét és az élet szentségét valló emberek többet tettek a hazáért, mint a lumpenekből, fegyházviselt emberekből szerveződött bolsevista pribékek, akik olyan rendszert építettek, ahol apa eladta a gyermekét, testvér besúgta a testvérét, sportoló a sportolót, művész a művészt. Soha nem volt olyan aljas besúgó hálózat, mint a bolsevik rémuralom idején, soha egyetlen európai vagy távol-keleti nemzet nem szenvedett annyit, mint a vörös terror idején. A látszatnak élő fanatikus kortársak pedig nem vallásos emberek, hanem azok, aminek nevezted őket, fanatikusok. Nyilván ebből volt a kevesebb. Egyébként én ilyennel még nem találkoztam, pedig a legmagasabb egyházi körökbe is van bejárásom… Egyébként a kommunista nem ment halálba a nemzetért, hanem 1956-ban egyszerűen elárulta azt, belelőtt a tömegbe, akasztott, visszahívta a szovjet terrort. 1968-ban pedig részt vett a cseh szabadságharc leverésében. Ha észrevetted volna, nem rovarnak neveztem ezeket az embereket, hanem a rovartársadalmak embertelen logikájához hasonlítottam; bevallom, ez a kifejezés nem tőlem származik a rendszerre, hanem a zsidó származása miatt mártírhalált halt Egon Friedelltől, aki egyébként némileg minden vallásossága ellenére liberális felfogást vallott. Parazitának, élősködőnek viszont joggal nevezhetem, mert a kommunista sohasem dolgozott, csak élősködött egy nemzet végtelen áldozatán, hogy majd ezt a nemzetet kapitalistává átvedlő mivoltában teljesen kifossza. A kommunista sohasem látott vagy keresett embert az emberben, csak prédát látott benne. Lenin, Sztálin, Beríja, Trockij, Mao, Rákosi, Kádár mind- mind tömeggyilkosok voltak a neves és névtelen beosztottjaik tömegével. Tudod, kedves Nefi, a világ boldogabbik része az, ahova a kommunizmus nem tette be soha a lábát…


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-28-2008 @ 02:07 pm)

Comment: Úgy gondolom eljutott ez a párbeszéd arra a pontra, amely már túllép a megengedhetőn. Tisztázzuk hát a portálon megengedett lehetőségeket. A politika nem tilos, de más nézeteket valló emberek pocskondiázása IGEN. Országunk lakosságának több mint feléről teszed, hiszen mint jó magam is, egy olyan időben születtem és éltem, amely szerint nem emberek lettek kik akkor születtek. Gondolom ebbe a szüleid is beletartoznak ezekszerint. Szerintem ennek a marhaságnak a képtelenségét Te is belátod Tithonos, és bár tudásod lexikálisan hatalmas, az inteligenciát még kellene tanulnod. Azt nem a könyvekből sajátíthatod el. Pont olyan elveket hangoztatsz, mint a kommunisták, pont olyan agresszívan próbálsz agyat mosni mint Ők tették a másik oldalon. Mindegy minek nevezzük, kommunistának, vagy nácinak az eszmét, vagy a tiédet nem tudom hová sorolni, de ha nem képes egy teljesen hétköznapi témában sem úgy nyilatkozni, hogy ne a gyűlölet, az agresszivitás fröcsögjön a szádból, ha ellen mer valaki szólni, akkor inkább jobb ha nem szólsz semmit. Mindenki tudja és ismeri, érezte saját bőrén ami történt. Általánosításodat ember tömegekre vetíteni súlyos tévedés. Egy diktatúra amely a hetvenesévektől bőven csak emberi arcát mutatta, a Te háború utáni dolgokra emlékeztetésed erős csúsztatás is. Te is felnőttél, mint ahogy mi is, Te sem verted a tanárt, mint ahogy mi sem. És erről is kifejtették itt már sokan, veled egyetemben, hogy semmi köze ahhoz, hogy kommonizmus vagy demokrácia van éppen. EMBERNEK kell lenni, ez a lényeg.


Hozzászóló: winner
(Ideje: 11-30-2008 @ 12:16 pm)

Comment: Kedves Tithonos! Én figyelmesen olvastam el az írásodat. Te fogalmaztál rosszul, de miután te tudod, hogy mit is akartál közölni, ezért eleve ezt olvasod ki az írásból. Viszont egy idegen, ha alaposan és figyelmesen olvassa, akkor sajnos arra a következtetésre jut amire én. Talán próbáld meg egy idegen fejével olvasni, akkor rájössz, hogy igazam van és te tévedtél. Barátsággal Laci


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds