[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 112
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 112


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Brutális
Ideje:: 10-13-2009 @ 01:48 pm

Hideg tört ránk az éjjel. Olyan széllel jött, mint az az emlékezetes négy évvel ezelőtti vihar, amely úgy kapta le a négy –öt kilós cserepeket a tetőről, mint fonnyadt szirmokat a rózsáról. Teljes súlyommal nyomtam az ablakot, hogy ne feszítse be az a szél. Közben láttam, hogy a verandán a műanyagbútorok megmozdulnak. Előbb körbe-körbe indultak, majd felemelkedve a kövezetről rövid repülés után a kertben kötöttek ki. Valahonnan mosott ruhák érkeztek vendégségbe, a mi szemeteskukánk pedig felborult és tartalma nagy területen szóródott szét. Mindez hirtelen történt 2005 vagy 2006 tavaszán, már nem is emlékszem pontosan. A múlt éjjeli vihar azonban élénken idézte emlékezetembe.

      „De hát tegnap még nyár volt” – döbbent meg valaki mellettem. Igaz, huszonhat fok volt. Globális katasztrófa ide, takarékosság oda, használtam a klímát az autómban, most meg bambán állok az ablak előtt. Odakint halk morajlással kavarog a havas eső. Megint ellopta valaki az őszt. Ahogy tavaszunk se volt igazán. A fagyok után rögtön jött egy sivatagi hőhullám. Strandidő lett, pedig még virág is alig nyílott.

     Amikor gyerek voltam, olyan egyszerű volt minden. Négy évszak, szabályos egymásutánban. Hogy magyarázzam el a gyerekemnek, hogy ami most van, az nem a dolgok rendes folyása, hanem a klímakatasztrófa következménye?

   „Aha, El Niño” mondja a fiam. Aztán nem izgatja a dolog. Lehet, hogy neki van igaza. Végülis, igazán tudatosan élünk. Használjuk a szelektív hulladékgyűjtőt. Gázzal fűtünk, mert annak a legtökéletesebb az égése, alig szennyezi a levegőt, igaz, rohadt drága. Izzók helyett takarékos fénycsövek fényénél vaklálunk. Hőszigeteltetjük a házat. Mi egyebet tehetünk? Vállat vonunk, az élet megy tovább. Október közepén télikabát- de ha kell, akkor kell.



Utoljára változtatva 10-13-2009 @ 01:48 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 10-13-2009 @ 03:07 pm)

Comment: Valóban úgy érzi az ember, hogy fejetetején áll a világ. Történelmi olvasmányokból találkozunk azért azzal, hogy szélsőségek régen is voltak, de azok távoliak, ez meg most történik. Nehezen viseli ember, állat. A nagy hőingadozás rendkívül igénybeveszi a szervezetünket, és nem igen tudunk mit tenni. Talán a legkevesebb, ha kabátot kell venni. Nagyobb baj az, hogy a szíve is rosszul ketyeg az embernek. Elgondolkodtattál írásoddal, Vajon mivé fog ez változni...:))


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 10-13-2009 @ 09:32 pm)

Comment: Nem kétséges. Elesszük magunk alól a Földet. Nincs megoldás. Jelen van. fTJ


Hozzászóló: Anne20
(Ideje: 10-13-2009 @ 11:38 pm)

Comment: Amilyen viharok voltak nyáron is, régebben nem voltak. Most igazi ítéletidőben van néha részünk. Ökölnyi jegek esnek, tomboló és romboló szél.... Hihetetlen....


Hozzászóló: LEKA
(Ideje: 10-13-2009 @ 11:48 pm)

Comment: Mindíg voltak szélsőségek.Majd csak kibírjuk - vagy nem. Azért elég nehéz átállni egyik napról a másikra. Egy hete még a vénasszonyok nyara perzselt, ma már havas eső esett, holnapra hó várható - ez meg a vénemberek ...milye is, mert hát rájuk is osszunk már valamit:)))


Hozzászóló: blue
(Ideje: 10-14-2009 @ 07:46 am)

Comment: Mostanában nagyon szélsőséges az időjárás...ez van...télikabát kell októberben, mert megfagyunk...


Hozzászóló: zoria
(Ideje: 10-14-2009 @ 11:05 am)

Comment: Pár éve egy ezoterikus lapban olvastam, hogy az emberek magatartása váltja ki a természeti katasztrófákat. Pl. a választások évében jön az árvíz, mert az emberekben forr az indulat. Ha ez így van ebben az országban nagy baj lehet.


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 10-14-2009 @ 12:30 pm)

Comment: A baj az, hogy az embert nem izgatta sokáig, hogy a folyamatos technikai fejlődés érdekében folyton a saját vackába rondít.... és most állunk a kakakupac tetején ami egyre jobban bűzlik. Valami ilyesmit csináltunk a Földdel... (az egyik novimban is írtam, ki tudja, mit reagálnak majd unokáink...)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds