[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 56
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 56


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Trója
Ideje:: 02-04-2023 @ 06:21 pm

Trója

Ki ne ismerné a trójai faló történetét? Csakhogy jól ismerjük-e? Időszámításunk előtt a 13.században történt, hogy Párisz trójai királyfi elrabolta Menelaosz spártai király feleségét, Helénát. A feldühödött akhájok Agamemnón vezetésével egy hajóhaddal átkeltek a tengeren és megtámadták Tróját. Trója falai azonban olyan erősek voltak, hogy mindenféle próbálkozásnak ellenálltak. Eltelt tíz év, ez alatt a hatalmas akháj sereg ostromolta a falakat, de mindhiába, a védők minden támadást visszavertek.

A csatában részt vett egy hős, Ithaka királya, Odüsszeusz, Agamemnon oldalán harcolt. A történetírók azt sugallják, hogy Pallasz Athéné a bölcsesség és hadicselek istennője javasolta Odüsszeusznak, hogy építsen egy hatalmas falovat, annak üregébe görög harcosokat rejtsenek el, aztán vegyék rá a trójaiakat, hogy vontassák a várba a monstrumot. Valójában az történt, hogy a görög seregek kiszolgáló táborában sok más mesteremberrel egyetemben volt egy magyar (hun) fickó, aki az íjakat javítgatta a harcok szünetében. Ez a legény a családját is magával hozta, a gyereke ott játszott körülötte. Amikor Odüsszeusz íjának húrja meggyengült, foszladozni kezdett, pont ehhez a legényhez vitte,hogy új húrt tegyen rá. A mesterlegény marasztalta, hogy rögtön kész lesz vele, a nagyúr meg is várhatja. Amíg a legény serénykedett, addig Odüsszeusz nézelődött, hiszen ritkán járt csapatuk hadtáp területén. Észrevette a kisfiút, aki az apja által készített fa lóval játszadozott: a ló belsejébe gyömöszölt néhány ólomkatonát, ugyanis az üregesre volt kiképezve. A lónak négy kereke is volt, a kisfiú könnyedén tologatta egy homokvár körül.
- Hát ezt meg honnan vetted? – kérdezte Odüsszeusz a kisfiút.
- Apám készítette .- büszkélkedett a fiú.
- Tiéd ez a gyerek? –kérdezte most a mesterlegényt Odüsszeusz.
- Enyém hát, azért kapta a fa lovat, mert így békén hagy, eljátszik vele.
- Tudnál ennél sokkal nagyobbat is csinálni?
- Igen uram, ha kapok segítséget.
Odüsszeusz ezek után kiemelte a legényt, megbízta egy hatalmas faló elkészítésével, amiben 12 harcos is elbújhat. A ló elkészült, a történet innentől már az ismert módon folytatódik. Az egyik görögöt, Szinónt felkészítették, hogy vegye rá a trójaiakat vigyék be a városba a lovat, mert az megvédi őket a további ostromoktól. Az egész akháj flotta elhajózott a legközelebbi sziget mögé, ott várták a kapuk kinyitását. Másnap némi huzavona után (Laokoon ellenkezett, Poszeidon ráküldött két kígyót,azok a fiaival együtt elpusztították) bevontatták a várba a falovat, éjjel pedig Szinón kinyitotta a faló ajtaját, a görög harcosok lemásztak, és kinyitották a városkapukat, ekkorra visszatért a hajóhad, és beözönlött a sereg Trójába, simán elfoglalták.
Ezek után nyilvánvaló, hogy a magyaroknak köszönhették az akhájok győzelmüket, ha mi nem segítünk nekik, talán még most is ott próbálkoznak a vár körül.



Utoljára változtatva 02-06-2023 @ 04:54 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.21 Seconds