Category: Regény
Review Title: Isten segítő keze - Epilógus


Epilógus


A katolikus egyház a rákövetkező héten a megromlott egészségi állapotára hivatkozva felmentette az egyházmegye püspökét. Egy kolostorba került, ahol ötödik éve a mosdók és illemhelyet tisztántartásáért felel.


Dr. Varjassy és Dr. Kováts ügyvédek továbbra is a püspökség jogi képviseletét látják el.


Vali rablásának ügyében a rendőrség lezárta a nyomozást. Meglepetésére egy reggel, mikor kilépett a házából, egy majdnem hasonló Suzuki állt a kapu előtt. Vali hiába tiltakozott Máriánál, hogy ezt nem fogadhatja el. Kenyéradó gazdája közölte, hogy ez a legkevesebb, amit megérdemel, hiszen nélküle ő is, és a vállalkozás is darabokra hullott volna. Különben is, ez csak egy öreg rozoga járgány.


Barbarának sikerült eladni a lakását és vásárolni egy lakást közel a kertészethez. Férje ugyan kiheverte Gyula bácsival történt találkozását, azonban, azóta is az magyar igazságszolgáltatás vendégszeretetét élvezi.


Az ügyvédnő Dr. Németh Enikő ázsióját nagyban emelte, hogy túljárt a két a püspökséget képviselő neves szakember eszén. Bár pontosan senki nem tudta mi is volt szerződő felek közötti nézetkülönbség, azonban ha valaki peren kívül sarokba tudja szorítani a két országos hírű ügyvédet, az biztosan érti a dolgát. Azóta annyi új ügyfele akadt, hogy önálló ügyvédi irodát nyitott.


Zsuzsa továbbra is segíti az arra rászoruló, bajbajutott lányokat és nőket is. Azzal, hogy ő is kikeresztelkedett és felvette az evangélikus hitet, nagy támadási felületet zárt ki a katolikus egyházzal szemben, de így is gyakran éri elvtelen támadás. Máriával szoros barátságot ápolnak. Ha csak tehetik, találkozik a két család, hiszen ő Marcika keresztanyja.


Mária szülei legnagyobb meglepetésükre egy nap levelet kaptak az új püspöktől, melyben elnézést kért a lányukat korábban ért minden atrocitásért. Bár nehezen tudták feldolgozni, a történteket, de egy nap váratlanul mégis meglátogatták lányukat és unokájukat. Az idő minden sebet begyógyít elve itt is érvényesült, és mára helyreállt a családi béke.


János atya továbbra is lelkiismeretesen vezeti a rá bízott parókiát.


Mária ötödik éve szállítja a kertészet árút a megyei püspökségnek. Egy éve megkapta a kiemelt beszállítói címet. Az új püspökkel egyszer találkozott, miután az átvette a hivatalát. A jeles egyházi személy közölte, hogy nem érdekli mi volt korábban, ha a szállított virágokkal nincs minőségi panasz. A nőnek az óta bővítenie kellet mindkét kertészetét. Jelenleg tizenöt embernek ad munkát. Élettársi kapcsolatban él egy városban élő jó nevű íróval. Kapcsolatukból egy kislány született. A férfi egy éve nevére vette Mária első gyerekét Marcit is, aki persze mit sem tud élete kezdetét körbefonó kálváriáról. Boldogan készül arra, hogy ősszel iskolába menjen.
This review comes from Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

The URL for this review is:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=M_A_I&op=show&rid=4082