[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 179
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 179


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lacoba heti ajánlója


Az előző Kirakat-ban már említettem az „én-verselés” hatalmas előretörését. Most viszont ezek közül emeltem ki kettőt.

Érdekesen görgetünk mi, amatőr irodalmárok magunk előtt valamit. Sokszor érezzük, most utolértük, aztán kiderül, hogy mégsem. Az újabb Kirakat-válogatásban különös vers Si: Öreg öszvér töprengése. Rendkívüli ez a vers a maga nemében. Olyan hatalmas szimbólumot fest nekünk a szerző, amit nagyon ritkán olvas manapság egy irodalomkedvelő. Szépen ülteti rá énjét a szimbólumra, úgy teszi ezt, ahogy csak a legnagyobbak képesek. Ott van a tanácstalanság, a számtalan buktató, a megoldások sokasága, a megoldatlanságok erdeje, és mind-mind néhány sorocskában. Olyan egyetemes értékeket rajzolt nekünk tollával, amit csak köszönhetünk, mi olvasók.

Veva: Folt vagy ragyogás? Amikor először olvastam ezt a verset, valami olyan elemi, belső harcok elevenedtek meg előttem, melyek e sorokra késztették a vers íróját. Olyan belső csaták ezek, melyeket mindannyian megvívunk. Magunkkal, szerelemmel, az élettel, az elveszett, megkerült illúziókkal, a mindennapokkal. „Én-vers”. Igen az, mégis olyan értékeket képvisel, melyért érdemes tollat ragadni és leírni:„Bújtam előled fű, fa, lomb alá, de te rám leltél ezer lakat mögött.”

Mindkét szerző remek verssel ajándékozott meg bennünket. Nagyon jó – mindannyiunkban ott motoszkáló – mondanivalót hoztak sajátos, egyéni megközelítésben, s mégis mindannyian ott érezhetjük magunkat a sorok között. A vers-forma szerves része a műveknek. Nem keressük bennük a rímeket, nem kezdünk el szótagot számlálni, mert szoros ötvözetben ércesedik a forma és a tartalom.

Az e heti válogatás is bizonyítja sokrétűségünket itt a Fullextrán, melyet ugyan néha tanácstalanságra ítél a ma még megoldatlan nagy fekete képernyő. Reméljük rövidesen helyre áll a rend (melynek eredete ismeretlen, rajtunk kívülálló ugyan, de már dolgoznak az ügyön), és mindenki örömét lelheti újra a portálon. Remélem, kellemes perceket hoz majd számotokra a Kirakat 30. száma.

Lacoba
Ideje: December 03, hétfő, 17:09:56 - Netelka

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a kirakathoz

30. szám

"Lacoba heti ajánlója" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Lacoba heti ajánlója (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: December 03, hétfő, 18:10:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm kedves Lacoba az ajánlást, mely valóban felkeltette érdeklődésemet a jelzett művek íránt. Már más szemmel fogom olvasni őket.

A feketeképernyő esete lassan, de biztosan halad a megoldás felé, ezt meg tudom ígérni. Addig is kérem mindenki türelmét, és azt, hogy ne adja fel a próbálkozást, megéri...:)))))



Re: Lacoba heti ajánlója (Pontok: 1)
- Si Ideje: December 05, szerda, 16:54:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Lacoba! Köszönöm versem kiemelését és a a dicséretet. Ilyen színvonalasan fogalmazott, rövid, de lényeglátó elemzést régen kaptam és ez talán még jobban megfogott, mint maga a dicséret.



Re: Lacoba heti ajánlója (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: December 06, csütörtök, 12:35:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm a kiemelést!
Meglepetésként ért (a bekerülés is)!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds