Lacoba heti ajánlója
Dátum: Március 02, vasárnap, 16:33:00
Téma: 39. szám


Tavasz közeleg. Reméljük nem retten meg az utóbbi napok viharain, és békés, ibolyaillatú lesz a március. Mindenkinek közel áll a szívéhez a tavasz első hónapja, mely nemcsak a saját életünkben, de a nemzet életében is mindig valamiféle megújulásra késztet így március tájékán. Sok-sok sorsfordító esik erre az időszakra.

Mindenki valami újra, valami megújhodásra készül, és valószínűleg ez hozta mindig magával a magasztosabb, egyetemes értékeink forradalmi megújítására indult nagyobb megmozdulásokat is, ami az irodalom hazafias, forradalmi frissülését is eredményezte. Általában. Nagy költőink szinte mindannyian hatalmas energiát fektettek ezekbe az időszakokba, és nem csupán a saját életükkel kapcsolatos kikelet érintette meg őket, hanem a forradalmi hangulat, és bizony élére is álltak ezeknek az eszméknek. Nemcsak verseikben.

Ma kicsit megváltoztunk. Már nem igazán születnek ilyen versek, írások, pedig a verselők, tollforgatók száma jelentősen emelkedett az elmúlt 10-15 évben. A minőség? Igen a minőség - sajnos - nem természetszerűleg követte a mennyiségi növekedést. Az írás saját, belső, érzelmi kifejezésünk eszköze lett. Ez nem lenne gond, ha ezek a kibontakozások valamilyen egyetemes mondandóval is bírnának. Azonban ez már hatalmas hiányokat szenved. Valószínűleg azért mert az egyén irodalmi érték- és igényrendje is átalakult... Bár, az is lehet, hogy csak így gondoljuk.

Olyan élet és lokális körülmények alakultak ki, amelyek sok-sok újdonságot hoztak az irodalmi életünkben is. A Fullextra Kirakatában most metalsigga tagtársunk egy ilyen prózáját válogattuk be, melyben a kibernetikus és valóságos világunk összemosódik. Rendkívül jól ábrázolja ezt az alkotó, hiszen nem engedi veszni a főhősön keresztül egyik világot sem. Pontosabban annak újjáalakulását, kölcsönhatását érzékelteti az olvasó felé, teljes valósághűséggel.

Tisztelettel ajánlom írását a figyelmetekbe, és remélem, hogy néhány tavasz múltán majd a bevezetőben említett aggályom is újraértékelődik. Lehet, hogy éppen a ti tollatok nyomán.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=433