A kirakatot piroman állította össze és ajánlja figyelmetekbe
Dátum: Május 23, szombat, 17:01:44
Téma: 72. szám


Meglepetés!

Lehet kellemes, vagy kellemetlen, de mindenképpen kizökkenti az embert a megszokott kerékvágásból.
Mondhatjuk ezt úgy általánosságban.
De itt a Fullon inkább a pozitív oldala jelenik meg. Hogy hogyan?

Például úgy, hogy böngészget az ember a képtárban és ráakad a Titok-ra! Elend festménye kapta ezt a találó címet. Nagyszerű kép! A szív alakjára formálódó kézben az örök anyaság győzi le az időt, a halált. Büszkék lehetünk, hogy ilyen alkotó emeli a Fullextra színvonalát!
A másik meglepetést akár naponta is tapasztalhatom.
A versenyek eredményeként.
Valaki feldob egy témát és aztán... kiderül a végén, hogy kiben merre indult el a gondolat és milyen műben testesült meg.
Mivel legutóbb csupa verset raktam a Kirakatba és emiatt néhány prózaíró demonstrációt szervezett a nagykövetségem előtt, - minő meglepetés! - most ők kerültek többségbe.
Egyébként a jó rövidpróza egyik jellemzője a csattanó, vagyis maga a meglepetés!
És remek fullosaink gondoskodnak róla, hogy ebben ne szenvedjünk hiányt. Csitesz kölcsönözte írásának címéhez egy kevéssé ismert angol író félmondatát, hogy egy jó kis történetet kavarjon össze. Szó szerint, de a végén persze igazi győző lesz a Józsi. Öhm. Pardon.
winnert sem kell bemutatnunk a törzsolvasóknak, ravaszkás tekintetéből sejthetjük, hogy ha ő vezetgeti a szemünket a papíron, akkor azt az orrunknál fogva teszi. Öhm. Ismét pardon.
Ajánlom a figyelmetekbe!
Juliannában még tisztán és erősen él a gyerekkor, ezt érezni az elbeszéléseiből. A rosszcsont Ferkó történetét olyan beleéléssel és bájjal adja át nekünk, hogy akaratlanul is megfordul a fejünkben, hogy esetleg rokon az a kölök. (Vagy ő maga a főszereplő, csak a gyerekei előtt nem akar lelepleződni!)
Teljesen más stílust képvisel semi. Szerintem ravaszul kitervelte az elgondolkodtató utolsó szavakat, aztán meg felépítette elé az elterelő hadműveletet. Egy biztos, egy kis gyöngyszem ez az írás.
Királylány története a messzi múltba vezet vissza minket. Helyes arányban ötvözi a tudományt és a miszticizmust, így nem csoda, hogy izgatottan várjuk, vajon mi kerekedik ki? Persze, hogy nem az, amit vártunk! (Ez jellemző a dekadens arisztokratákra, de majd a forradalom... Öhm. Elnézést!)
Egyébként az is érdekessége e válogatásnak, hogy három "elveszett mű" is szerepel benne, mert az íróik eltüntették őket, vagy nem rakták fel az IK-ba. Ezért komoly kereső munkát végeztem, amire felhívnám a hálátlan utókor figyelmét!

Szóval ennyi az én meglepetésem, ígérem, hogy aki elolvassa, az nem fog csalódni!






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=688